شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
[۳۸۰۳۸۵] مراسم افطار میان ادیانی در مساجد آمریکا، با شرکت غیرمسلمانان

حوزه/ تا کنون ۱۵ مسجد ایالت مینه‌سوتا در آمریکا برای برگزاری مراسم افطار میان ادیانی با عنوان "افطار ربودن قلب‌ها" ثبت نام کرده و از حضور غیرمسلمانان در افطاری ماه مبارک رمضان استقبال به عمل آورده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از هافینگتون پست، اعضای مرکز جامعه مسلمانان آمریکایی و یکی از کشیشان کلیساهای ایالت "مینه‌ سوتا" در آمریکا  برای دومین سال متوالی، تلاش گسترده‌ای برای نزدیک کردن مسلمانان و مسیحیان در مساجد در ماه مبارک رمضان داشته و قصد دارند مراسم افطار میان ادیانی را با عنوان "افطار ربودن قلب‌ها" ترتیب دهند. سال گذشته در این برنامه نزدیک به 1 هزار تن از غیرمسلمانان ایالت مینه‌‌سوتا در مراسم افطار اسلامی حضور یافتند.

اسقف سینتیا برونسون سوئیگرت در این باره گفت: درک متقابل مسلمانان و مسیحیان در زمانه به اوج رسیدن اسلام‌هراسی بسیار ضروری است. با وجودی که من به عنوان یک بومی مینه سوتا احساس می‌کنم مردم این شهر صمیمی و دوست یکدیگر هستند اما هنوز ناشناخته‌ها و اطلاعات غلط زیادی درباره مسلمانان و همسایگان مسلمان ما در میان مردم وجود دارد.

برونسون در 12 مراسم از 18 مراسم افطار میان ادیانی شرکت کرده در این باره می‌گوید: من با کسانی در این مراسم‌ها آشنا شده‌ام که تعهد بالایی به اجتماعاتشان، اهداف بالاتر و برخوردهای میان ادیانی دارند. من دوست دارم بیشتر درباره آنچه اسلام و مسلمانان را بی‌نضیر و منحصربه فرد کرده بدانم و در عین حال از اینکه می‌بینم آن‌ها تا این اندازه زندگی‌های معمولی دارند، لذت می‌برم. من با مادران مسلمانی آشنا شدم که بچه‌هایشان را به مدرسه برده و زنان جوان محجبه و مردان مسلمانی را دیدم که مانند سایر مردم بودند و می‌دیدم که مسلمانان نیز مانند دیگر مردم بهترین‌ها را برای خانواده‌هایشان طلب می‌کنند.

کشیش برانسون در طول 10 سال گذشته، در راه ‌اندازی روزهای درهای باز در مسجد با جامعه مسلمانان آمریکایی مینه ‌سوتا همکاری داشته است. در این میان تا کنون 15 مسجد ایالت "مینه سوتا" برای برگزاری افطارهای میان ادیانی در ماه مبارک رمضان اعلام همکاری کرده‌اند و درهای خود را در هنگام برگزاری مراسم افطار در مساجد به روی غیرمسلمانان آمریکایی باز می‌کنند. کشیش برانسون و تیمش نزدیک به 3 هزار دعوتنامه را به افراد مختلف در سرتاسر ایالت مینه سوتا فرستاده‌اند. آن‌ها همچنین کلیساها، کنیسه‌ها و دیگر مراکز دینی را مطلع کرده و پوسترها، بولتن‌های خبری منتشرکرده و در سایت‌هایشان درباره این مراسم اطلاع رسانی می‌کنند.

افطارهای میان ادیانی در سرتاسر آمریکا

در سرتاسر آمریکا نیز سازمان‌های اسلامی و میان ادیانی تلاش‌های مشابهی انجام می‌دهند تا غیرمسلمانان بتوانند در ایام رمضان به مراسم افطاری مساجد آمده و با مسلمانان در میهمانی خدا حضور بهم رسانند. در این راستا شورای روابط اسلامی آمریکایی امسال نیز راهنمای اشتراک منابع رمضان را در کنفرانس خبری درباره برنامه‌های افطار میان ادیانی اعلام کرده است.

این راهنمای منتشر شده شامل موضوعات بحث، نمونه برنامه‌ها در نشست، نمونه بروشورها برای ارائه به میهمانان و غیره بود.

ابراهیم هوپر مدیر روابط کایر(شورای روابط اسلامی آمریکایی) در این باره به خبرنگاران گفت: امیدواریم که تمامی اجتماعات محلی چنین نشست‌هایی داشته باشند. ما در تحقیقات و تجربیاتمان به این نتیجه رسیده‌ایم که روش به چالش کشیدن اسلام‌هراسی رو به رشد، تلاش برای ارتباط و آگاه سازی جامعه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha