جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
سرهنگ احمد بیطرفان

حوزه/ معاون اجرایی سپاه علی بن ابیطالب(ع) به تشریح برنامه های این مرکز در ایام هفت مقاومت و پیروزی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سرهنگ احمد بیطرفان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته مقاومت و پیروزی در قم گفت: نام گذاری این ایام به پاس دلاورمردی های ملت غیور ایران در بازپس گیری خرمشهر قهرمان بوده است.

وی افزود:  این هفته که به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر، به هفته مقاومت و پیروزی مسمی یافته است، از سی ام اردیبهشت ماه آغاز و تا پنجم خردادماه ادامه خواهد یافت.

معاون اجرای سپاه علی بن ابیطالب(ع) بر لزوم ادامه مسیر مقاومت تاکیدکردو گفت: درست است که این هفته به نام مقاومت و پیروزی و سالروز فتح خرمشهر نامگذاری شده، ولی نباید از یابد رد که این جنگ هنوز ادامه دارد و تنها مدل‎های آن نسبت به گذشته متفاوت شده است.

وی با ذکر این مطلب که امروزه دشمن به جنگ اقتصادی و جنگ نرم متوسل گردیده، تصریح کرد: آنها سعی می کنند به حربه هایی چون هجمه فرهنگی و تبلیغاتی و جنگ اقتصادی دست بزنند، ولی ملت شجاع ایران هیچ وقت آرمان های خود را از یاد نخواهد برد.

وی با اشاره به برنامه های سپاه علی بن ابیطالب(ع) در این هفته گفت: به همین مناسبت، در این هفته قرار است فعالیت‎هایی در راستای افزایش نیروی مقاومت، غرور ملی و و حدت و همبستگی،تببین نقش اقوام و اقشار جامعه مورد نظر واقع شود.

بیطرفان بیان کرد: از جمله برنامه‎های این هفته می‏ توان به اجرای مراسم صبحگاه مشترک با حضور کلیه نیروهای مسلح در 20 کیلومتری اتوبان کاشان در پادگان امام حسین(ع) در روز دوشنبه اشاره کرد.

وی گفت:از دیگر برنامه‎های این هفته می‎توان از دیدار با خانوادههای شهداء و تجلیل و تکریم آنها، دیدار و سرکشی از جانبازان و آزادگان سوم خرداد، اعزام راویان دفاع مقدس به مراسمات و همچنین مدارس و همچنین حضور فرماندهان دفاع مقدس در صدا و سیما نام برد.

معاون اجرایی سپاه علی بن ابیطالب(ع) با ذکر این مطلب که تعداد شهدای سوم خرداد از قم نزدیک به 40 نفر است، گفت: این شهداء در مکانهای مختلف از جمله گلزار شهدای شیخان و تعدادی دیگر هم در گلزار بالاتر از شیخان به خاک سپرده شدهاند.

وی تصریح کرد: در همین راستا دو کتاب خاطرات از 8 تن از رزمندگان جنگ تحمیلی با رویکرد جوانان و کودک و نوجوان در این هفته رونمایی خواهد شد؛ همچنین مراسم رونمایی از مرکز اسناد دفاع مقدس استان قم نیز انجام میشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha