شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید محمد موسوی آران و بیدگل

حوزه/امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به به اینکه امامزادگان صفای معنوی به ایران اسلامی داده اند،گفت: امام زادگان چراغ هدایت و مشعل داران اسلام ناب محمدی هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  و المسلیمن  سید محمد موسوی، امام جمعه آران و بیدگل در اختتامیه  نخستین کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی (ع)  آران و بیدگل گفت: امام زادگان درب های نایاب آسمان نبوی وعلوی، چراغ هدایت و مشعل داران اسلام ناب محمدی هستند.

وی با  تاکید براینکه  شهرستان آران و بید گل میزبان 37 نفر از امامزادگان  و خاندان اهل بیت است، تصریح کرد: تعدد امام زادگان در منطقه نشان دهنده این است که مردم این منطقه از صدر اسلام دوست دار اهل بیت(ع) و مهمان نواز و پذیرای  خاندان اهل بیت بوده اند.

امام جمعه آران و بیدگل افزود: حضور امام  زادگان، نشان دهنده ظلم فاحشی است که بعد از رحلت پیامبر (ص) از طریق بنی  امیه و بنی عباس به خاندان وحی روا داشته شد ولی مردم ایران همچون پروانه گرد این خاندان آل الله طواف کرده اند.

وی با بیان اینکه صف و معنویتی که در شهرستان آران و بیدگل  وجود دارد، به برکت امامزادگان است، اذعان کرد:  آستان مقدس امامزادگان در زمان های مختلف  همواره محل ماوا و ملجا ملت مسلمان ایران بوده است.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: امامزاده محمد هلال(ع)بن علی  نخستین شخصیت بنی هاشم است که با  حضور در این منطقه، اسلام علوی و تشیع را به ارمغان آورد  و امروز ماحصل این تلاش، این است که صد در صد مردم این منطقه شیعه هستند.

وی در ادامه با اشاره به 313 شهید مدفون در گلزار شهدای آستان هلال بن علی(ع) خاطر نشان کرد: شهدا ستارگان شهامت هستند و امنیت ما مرهون ایثار این عزیزان است.

امام جمعه آران و بیدگل افزود: استان اصفهان در ایثار و شهادت حائز رتبه نخست است و شهرستان آران و بیدگل در این استان با تقدیم 840 شهید به نسبت جمعیت رتبه نخست ایثارگری را در کشورداراست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha