سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 383935
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
عباس شومان سخنگوی الازهر

حوزه/ نماینده الازهر گفت: برخی کانال های وابسته به مسیحیان در برنامه های خود به طور آشکار از آموزه های مسیحیت و مسیر وحدت مردم مصر خارج شده و به توهین به اسلام روی آورده اند و این برای الازهر و هیچ مسلمانی قابل قبول نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عباس شومان نماینده الازهر در سخنانی در اعتراض به فعالیت های ضد اسلامی برخی شبکه های ماهواره ای مسیحی مصر گفت: الازهر در برابر کانال های مسیحی که قصد توهین به اسلام را دارند ساکت نمی نشیند.

وی افزود: مشاهده می شود برخی کانال های وابسته به مسیحیان در برنامه های خود به طور آشکار از آموزه های مسیحیت و مسیر وحدت مردم مصر خارج شده و به توهین به اسلام و تمسخر کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) روی آورده اند و این برای الازهر و هیچ مسلمانی قابل قبول نیست و نمی تواند در برابر آن ساکت بنشیند.

نماینده الازهر ادامه داد: البته کلیساهای مصر از این شبکه ها اعلام برائت کرده اندو ما نیز به این گفته و صداقت آنها ایمان داریم، چون کلیساهای ما مایه افتخار مصر هستند و امکان ندارد از چنین برنامه هایی راضی باشند چون این برنامه ها بیش از اینکه به اسلام ضربه بزند به مسیحیت ضربه می زند و چنین افکاری در واقع متعلق به انسان های بیماری است که این شبکه ها را اداره می کنند.

وی خاطر نشان کرد: به این افراد و شبکه ها می گوییم که شکست آنها حتمی است و هرگز نخواهند توانست وحدت ما را از بین ببرند و همچنین این اقدامات و برنامه های خود را نمی توانند به هیچ کلیسایی در مصر منسوب کنند و البته ما نیز قصد پاسخگویی به آنها را نداریم، زیرا اسلام نیازی به دفاع ندارد و از سوی دیگر ما به مسیحیان و مسیحیت احترام می گذاریم و به این افراد هم هشدار می دهیم که الازهر به زودی با آنها و فکر بیمار آنها برخورد می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha