شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شمیم هدی

حوزه/ سی و هشتمین شماره فصلنامه فرهنگی اجتماعی شمیم هدی به همت موسسه آموزش عالی بنت الهدی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در شماره اخیر فصلنامه فرهنگی اجتماعی شمیم هدی موضوعات متنوعی چون؛ پیشگامان بیداری اسلامی، وحدت مسلمین رمز پیروزی، مبانی فکری- عقدتی جریان های تکفیری و رهبران آنها، رسانه و اسلام هراسی، جنگ نرم و بیداری اسلامی، چالش ها و موانع فراروی بیداری اسلامی، اسرائیل از تشکیل تا فروپاشی، زلال احکام، اندیشه مطهر، بوستان فارسی، معلمان تاریخ، سیره اخلاقی و تربیتی معصومان(علیهم السلام)، زن و بیداری اسلامی، یاد یاران، کودکان و غلبه بر کمرویی، مشق های انتظار و... مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

در نوشتار «وحدت مسلمین رمز پیروزی» یکی از عوامل مجد و عظمت اسلام و شکوفایی مجدّد تمدن بزرگ اسلامی، وحدت، همبستگی و انسجام همه نیروها و مذاهب اسلامی در سایه عمل به قران و بازگشت به قران ذکر شده است؛ مسلمانان با این اتحاد و یکپارچگی می توانند در برابر قدرت های استکباری بایستند و آنها را مغلوب نمایند.

در این مقاله ضمن ارائه تعریفی از وحدت اسلامی و ضرورت آن، مباحثی مانند؛ «قرآن کریم و وحدت»، «اعتصام به حبل الله، اساس وحدت اسلامی»، «اهانت به مقدسات، خط قرمز نظام اسلامی»، «سربلندی دنیای اسلام با اتحاد مسلمانان»، «تکریم قوی و جانانه از پیامبر گرامی به عنوان سمبل وحدت امت اسلامی»، «موانع تحقق وحدت»، «وحدت از نظر امام خمینی(ره)»، «وحدت مسلمین، خطر برای استکبار و رحمت برای مسلمین» ارائه شده است.

در بحث «رسانه و اسلام هراسی» نیز ضمن ارائه مفهومی از رسانه و پیشینه آن، مفهوم شناسی اسلام هراسی مورد توجه قرار گرفته، مواردی چون؛ نقش رسانه در افکار جامعه، کارکرد سینما و رسانه های جمعی غرب در پروژه اسلام ستیزی، کارکرد مطبوعات و کتاب ها در غرب جهت اسلام هراسی، کارکرد رسانه مجازی و اسلام هراسی، علل اصلی پدیده اسلام هراسی بررسی می شود.

فصلنامه فرهنگی اجتماعی شمیم هدی در مقاله «جنگ نرم و بیداری اسلامی» ضمن ارائه مفهومی هوشمدانه برای بیداری اسلامی، سیر تاریخی بیداری اسلامی و جنگ نرم بررسی می شود.

در این نوشتار تحلیل از تاکتیک ها و شیوه های متعدد غرب در انحراف بیداری اسلامی از جمله؛ تبلیغات مسموم، شایعه سازی، تحریف واقعیات، تفرقه افکنی، فریب کاری، ترور شخصیت  و نیز نا کارآمد نمایی اسلام و راهکارهای مقابله با جنگ نرم ارائه می گردد.

علاقه مندان می توانند برای دریافت سی و هشتمین شماره فصلنامه فرهنگی اجتماعی شمیم هدی به نشانی قم، خیابان انقلاب، بعد از گلزار شهدا، موسسه آموزش عالی بنت الهدی، معاونت پژوهش، دفتر نشریه مراجعه و یا برای دریافت فایل دیجیتال آن بر روی لینک کلیک نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha