چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نمایشگاه قرآن

حوزه /مدیر رادیو قرآن، با اشاره به ویژه برنامه های این رادیو در ایام ماه مبارک رمضان، از حضور پر رنگ کارشناسان حوزوی در این برنامه ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مستقر در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، محمدحسین محمدزاده ، در نشستی خبری به منظور تشریح برنامه های رادیو قرآن و رادیو تلاوت، اظهار داشت: یکی از ویژگی های رادیو قرآن این است که در ماه رمضان که ماه قرآن نامیده می شود، مراجعات زیادی به آن صورت می گیرد.

وی افزود: در ماه رمضان مخاطبین جدیدی هم به رادیو قرآن اضافه می شود و به همین منظور برنامه ریزی های خاصی برای این ایام داریم.

مدیر رادیو قرآن از حضور پر رنگ کارشناسان حوزه علمیه در ویژه برنامه های ماه رمضان رادیو قرآن خبر داد و گفت: کارشناسان معارفی رادیو قرآن بیشتر از حوزویان هستند که خواستگاه علمی این افراد علوم حوزوی است و خوشبختانه برنامه های آنان بسیار مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از برنامه های رادیو قرآن که با سخنرانی آیت الله العظمی جوادی آملی پخش می شود، بسیار مورد توجه مردم بوده و تماس های زیادی در خصوص این برنامه با رادیو قرآن گرفته می شود.

محمدزاده گفت: بسیاری از کارشناسان قرآنی رادیو قرآن، تا کنون و طبق ارزیابی های انجام شده، توانسته اند بهترین مباحث را ارائه دهند.

وی با اشاره به برنامه های تفسیری رادیو قرآن گفت: امسال و برای هر 30 روز ماه رمضان، برنامه تفسیر قرآن آیت الله ضیاء آبادی را در نظر گرفتیم و بر این اساس رأس ساعت 17:05 همه روزهای ماه مبارک رمضان، تفسیر سوره ابراهیم که توسط آیت الله ضیاء آبادی ارائه شده، از رادیو قرآن پخش می شود.

مدیر رادیو قرآن با بیان این که سعی کردیم بسیاری از برنامه های رادیو قرآن در ماه رمضان را 30 قسمته تهیه کنیم تا شامل همه روزهای ماه رمضان باشد، گفت: آموزش روخوانی قرآن، آموزش حفظ قرآن، آموزش احکام و دیگر آموزش هایی که در زمینه برنامه های رادیویی امکان ارائه دارد، در ماه مبارک رمضان به صورت 30 قسمته پیش بینی شده است.

وی  خاطرنشان کرد: در سال های گذشته و در ماه رمضان، طرح فراگیری را با نام قرآن کتاب زندگی، راه اندازی کردیم و امسال برای 30 قسمتی شدن آن، ابتکار جدیدی رقم زدیم و آن این که این برنامه را جزء محور کردیم تا از جزء اول تا سی ام را شامل شده و علاوه بر آن، هر روز یک  آیه مرتبط با سبک زندگی، شعار سال، و ... را انتخاب و به صورت جذابی به مخاطبان و شنوندگان مان ارائه کنیم.

محمدزاده افزود: برای مثال زمانی که به سوره مبارکه لقمان می رسیم، 8 توصیه محوری حضرت لقمان به فرزندش را مورد دقت نظر و موشکافی قرار دادیم تا مورد استفاده مخاطبان قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان این که آموزش تجوید، روخوانی، حفظ قرآن کریم  نیز از جمله برنامه هایی است که در تمامی روزهای ماه رمضان، مورد توجه رادیو قرآن قرار گرفته است، گفت: در چهار نوبتی که تصور می شود مراجعه مخاطبان به سمت رادیو بیشتر باشد، برنامه های ترتیل قرآن کریم ویژه ماه رمضان را با محوریت تقویت تجوید و روخوانی قرآن کریم پخش می کنیم؛ بر این اساس در ساعات، 5 بامداد، 11:30، 19:00 و ؛ 24:00 همه روزهای ماه رمضان، تلاوت ترتیل قاریان مختلف جهان اسلام از رادیو قرآن پخش می شود؛ مضاف بر این که در این برنامه ها، ترجمه قرآن نیز با صدای ماندگار مرحوم استاد قادرپناه پخش می شود که بسیار مورد توجه مخاطبان مان قرار گرفته است.

مدیر رادیو قرآن با بیان این که یکی از مأموریت های رادیو قرآن و رادیو تلاوت، حفظ و گسترش تلاوت قرآن کریم است، گفت: از بهترین هنرهای اسلامی تلاوت قرآن کریم است که شروع آن به ابتدای نزول قرآن بر می گردد.

وی افزود: در برخی  آیات قرآن کریم نیز، به پیامبر اسلام(ص) تأکید شده که سه وظیفه  تلاوت و تزکیه و تعلیم قرآن را مد نظر داشته باشد و این نشان می دهد جایگاه تلاوت در دین، بسیار بالاست.

محمدزاده از پخش ویژه برنامه هایی برای نوجوانان در رادیو قرآن خبر داد و گفت: توجه به مقوله نوجوانان و تهیه محتوا برای آنان، از نکاتی است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تأکید کردند و بر اساس ما نوجوانان را به دو گروه سنی 12 الی 15 و همچنین 15 تا 18 سال تقسیم کردیم تا ویژه برنامه هایی در ماه رمضان برای آنان از رادیو قرآن پخش کنیم.

وی با بیان این که مقطع سنی نوجوان، شاید مهمترین مقطع سنی یک انسان باشد که می طلبید برنامه های مختلفی راجع به آن داشته باشیم، گفت: در برنامه های ماه رمضان ازکارشناسان برنامه ها خواستیم که به موضوع نوجوانان توجه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha