یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید محمد

حوزه/ وزارت عمران و شهرسازی از بازسازی و مرمت مرقد مطهر امامزاده سید محمد فرزند امام هادی (ع) خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،‌ وزارت عمران و شهرسازی از بازسازی و مرمت مرقد مطهر امامزاده سید محمد فرزند امام هادی (ع) خبر داد.

در بیانیه این وزارت آمده: این طرح در استان صلاح الدین و در شهر بلد اجرا می شود و طراحی آن براساس مراقد متبرکه و تقارن و هماهنگی در ساختمان حرم صورت می گیرد. این حرم شریف دارای چهار ضلع است که در هر ضلع آن ایوانی است و از دو طبقه و چهار درب اصلی تشکیل می شود.

هم چنین دارای هشت درب ثانویه است که ایوان های آن با سنگ مرمر پوشیده و با کاشی کربلایی آراسته و کتیبه های قرآنی قرار داده شده است و ریزه کاریی هایی روی درب های آن طراحی کرده اند. تاسیس بخش اداری و  سالن های چند منظوره و بخش مهندسی و انبارها، کتابخانه و موزه، سالن استراحت مهمانان ویژه، چهار سرویس بهداشتی و آشپزخانه  انجام خواهد شد. در کنار این موارد، خدماتی مانند بازرسی و امانتداری و خدمات دیگر ارائه می گردد.

طبق این بیانیه: این پروژه از طبقه همکف که شامل هشت اتاق برای بازرسی و هشت اتاق برای کفشداری و چهار اتاق برای امانتداری و هشت اتاق برای کارکنان و اتاقی برای تولیت و دفتر دار تولیت و اتاقی برای جلسات می باشد، تشکیل می شود.

هم چنین این پروژه، دو سالن استراحت و سالن سخنرانی، اتاق پاسخ به مسائل شرعی برادران و خواهران و تالارهایی را در بر دارد. طبقه اول نیز اختصاص به بخش های اداری و خدماتی دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha