یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ایاد البغدادی

حوزه/ ایاد البغدادی مسلمان مقیم نروژ که پیشتر او را با ابوبکر بغدادی اشتباه گرفته و حساب کاربری او در شبکه های اجتماعی مسدود شده بود، پس از حملات تروریستی اخیر نوشت: داعشیان مسلمانان را می‌کشند! قربانیان شماره یک و اصلی داعش خود ما هستیم!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از inquisitr.com، ایاد البغدادی نویسنده و فعال اجتماعی مسلمان مقیم نروژ که پیشتر شبکه اجتماعی توئیتر نام او را با ابوبکر بغدادی اشتباه گرفته و حساب کاربری او مسدود شده بود، پس از حملات تروریستی اخیر در کامنت‌های توئیتری خطاب به مردم آمریکا و کشورهای غربی نوشت: بسیاری حملات تروریستی را به داعش مرتبط می‌دانند که این درست است، اما عده‌ای نیز آن را به افراط‌گرایان اسلامی مربوط می‌شوند و مدعی هستند که این حملات هولناک خشونت آمیز و تروریستی به نام انجام شده‌اند و سعی دارند این حملات را مستقیما به خود اسلام مرتبط کنند.

البغدادی در ادامه نوشت: مشکل اینجاست که آن‌ها حملات داعش را به اسلام که یک جامعه مذهبی عظیم، گسترده و جهانی است نسبت می‌دهند! این در حالی است که حملات داعش علیه جامعه اسلامی و در ماه مبارک رمضان رخ داده و اکثر قربانیان این حملات را نیز خود مسلمانان تشکیل می‌دهند. و آنچه این مشکل را سخت‌تر می‌کند نیز این است که این افراد با نسبت دادن حملات تروریستی به خود اسلام، به داعش در راستای اهداف شومش کمک می‌کنند.

البغدادی از مردم می‌خواهد درک کنند که نخستین و بزرگترین هدف داعش مسلمانان هستند و می‌نویسد: داعشیان مسلمانان را می‌کشند! زندگی مسلمانان را نابود می‌کنند! هدف آن‌ها تسلط و حکمفرمایی بر مسلمانان است! قربانیان شماره یک و اصلی داعش خود ما هستیم!

البغدادی همچنین بر این باور است: زمانی که شما ادعاهای آنان را بر نماینده بودن اسلام می‌پذیرید و آنان را برابر با اسلام تلقی می‌کنید، پیروزی بزرگی برای افراط‌گرایان به ارمغان می‌آورید!

روز یکشنبه گروهک تروریستی داعش با انجام یک حمله انتحاری وحشیانه‌ در یک مرکز تجاری در بغداد پایتخت عراق منجر به کشته شدن صدها تن از زنان، کودکان و مردم بی‌گناه شد. انفجار در ساعت شلوغی و زمانی که خیابان‌ها پر از جمعیت بود، در محله مسلمانان اهل تشیع رخ داد. داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha