شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) بیان داشت: طلاب این مدرسه با هماهنگی و برنامه ریزی صورت گرفته به مناطق مانند نجف اشرف، مشهد مقدس و مرند از توابع استان آذربایجان شرقی رفتند تا بتوانند بهترین استفاده را از فرصت تابستان ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی، در گفتگو با خبر نگار خبرگزاری«حوزه»، گفت: زمانی که تابستان از راه  فرا می رسد، اولین موضوعی که به ذهن می آید استفاده از فرصت ها است.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) قم بیان داشت: از گذشته تمام سعی مسئولین حوزه علمیه بر این بوده که بتوانند به بهترین نحو ممکن از تعطیلات تابستان استفاده کنند.

وی افزود: مدرسه علمیه معصومیه نیز  یکی از مدارس علمیه در استان قم است و دانش آموختگان زیادی از مقاطع لیسانس و فوق لیسانس را در خود جای داده ،تمام سعی آنها بهره برداری مناسب و  استفاده خوب از ظرفیت تعطیلات که از سنت  های حوزه است می باشد.  

وی افزود: این مدرسه علمیه تاکید بر استفاده از ظرفیت تعطیلات در تابستان را دارد و طلاب این مدرسه با هماهنگی و برنامه ریزی، ‌به مناطق مانند نجف اشرف، مشهد مقدس و مرند از توابع استان آذربایجان شرقی رفتند تا بتوانند بهترین استفاده را از این زمان برای تقویت دروس گذشته، کاربردی کردن ادبیات عرب، الگو شناسی، آموزش کتب و مبانی معرفتی، اخلاقی و ادبیات، تعمیق بخشی به مبانی مهم معرفتی و علوم پایه حوزه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی گفت: در این زمان یکی از برنامه های مهم این طلاب، ارتقاء سطح علمی است؛ دروسی از قبل مشخص شده و براساس آن مباحث تعیین شده، طلاب مشغول تحصیل می شوند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) بیان داشت: یکی دیگر از برنامه های تابستان، برگزاری دوره های آموزش مکاله زبان عربی است در این دوره 60 نفر از طلاب این مدرسه در این کلاس ها شرکت کرده اند و در حال گذراندن دوره می باشند.

وی افزود از دیگر برنامه های آتی این مدرسه برای تقویت طلاب، استفاده  از اساتید راهنما برای بیان شیوه درس خواندن مباحث مهم اصول، فقه و ادبیات عرب، تشکیل گرو های علمی و از جمله گروه علمی نخبگان است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی گفت: گروه علمی نخبگان برای اولین باری است که در بین مدارس علمیه در سطح استان تشکیل شده؛ این گروه علمی یک درجه بالاتر، ممتاز تر، تخصصی تر و علمی تر از سایر گروها  به واکاوی دروس می پردازند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha