یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام غلامحسین موحدی

حوزه/تولیت مدرسه علمیه اباصالح المهدی(عج) شهرستان زرقان شیراز گفت: اصلاح کردن و سالم سازی محیط اخلاقی ، الزاماتی را می طلبد که مهمترین آنها تدوین اصول و چارچوب اساسی برای بهتر شدن و بالا رفتن فرهنگ عمومی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از فارس، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین موحدی تولیت مدرسه علمیه اباصالح المهدی(عج) شهرستان زرقان در نشست اخلاقی طلاب این مدرسه اظهار داشت: در جامعه امروزی علیرغم پیشرفت های زیاد در حوزه های مختلف علمی و تامین نیازهای مادی انسان، از نظر شناخت و توسعه هنجارهای انسانی و برآوردن مفاهیمی مثل آزادی، نوع دوستی، بخشش و عدالت  به ویژه در مطابقت با تفکر الهی موفق نبوده است و متاسفانه شاهد از هم پاشیدن اخلاقیات هستیم.

وی افزود: وجود یک جامعه اخلاقی سالم بسیار ضروری است؛ جامعه ای که بر اساس معیارهانی انسانی و الهی استوار باشد و جامعه ای که در آن دوستی ها و دشمنی ها برای خدا باشد و از دورویی و بی اعتمادی به دور باشد و عاری از بخل، حسادت، غیبت و تهمت باشد یک جامعه اخلاقی سالم می باشد.

استاد حوزه فارس گفت: در چنین جامعه ای ارزش های الهی سرلوحه کار و زندگی مردم قرار می گیرد و یا به معنایی دیگر در این جامعه ارزش ها در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی  حکم فرما می شود.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی اظهار داشت: روانشناسان و کارشناسان عوامل مختلفی را برای تامین سلامت روانی جامعه و افراد موثر می دانند که مهمترین آنها عوامل محیطی و اراده فردی است.

وی بیان کرد: محیط اجتماعی بستری برای رشد فردی و سلامت روانی باعث فراهم شدن تامین زمینه های فعالیت های اجتماعی و روانی و دیگر راه های تشویق و تنبیه برای واداری به هنجارها می شود.

مسئول مدرسه اباصالح المهدی(عج) شیراز گفت: برای پیشگیری از فروپاشی ارزش ها، علاوه بر پاکسازی فرد باید به پاکسازی محل زندگی و اجتماع توجه شود، لذا پیامبر گرامی اسلام مهمترین ماموریت خود را مکارم اخلاق و آموختن شرافت های اخلاقی دانست.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در زمان شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت به وجود آوردن چنین جامعه ای تاکید می کردند که عمده در برنامه های حکومتی، در برنامه های دولتی این معنا است که محیط اخلاقی و محیط برادری درست کنند و همچنین مقام معظم رهبری هم سلامت محیط اخلاقی را مورد توجه قرار داده اند.

استاد حوزه فارس یادآورد شد: اصلاح کردن و سالم سازی محیط اخلاقی الزاماتی را می طلبد، که مهمترین آنها تدوین اصول و چارچوب اساسی برای بهتر شدن و بالا رفتن فرهنگ عمومی، امور نظارتی و کنترلی برای در امان ماندن فضای حقیقی و مجازی از بی اخلاقی است.

وی در پایان به وظایف روحانیون، طلاب و افراد انقلابی و متدین در این امر اشاره کرد و گفت: سعی کنید در عمل به اسلام و دستورات دینی سرمشق دیگران باشید و دیگران از دیدن شما به نقش تربیتی ما توجه کنند و از این راه باعث خشنودی اهل بیت(ع) و ترویج آیین جعفری شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha