شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله بطحائی عضو خبرگان رهبری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه برای مقابله با بد‌حجابی تنها نمی‌توان به موعظه اکتفا کرد گفت: ما تاکنون در مقابله با مسئله بدحجابی کوتاهی کرده‌ایم که دچار این وضعیت شده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین بطحائی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن اشاره به لزوم توجه به مسئله بدحجابی در جامعه گفت: مسئله حجاب و عفاف مورد توجه همه انسان‌های مؤمن و باغیرت است و مقام معظم رهبری، مراجع عظام و همه انسان‌های مؤمن نسبت به آن دغدغه دارند.

وی بیان کرد: دشمنان ایران به اهداف خود در جنگ تحمیلی دست نیافتند ولی دست برنداشته و با استفاده از تحریم‌ها به جنگ اقتصادی با ایران پرداختند ولی در این جنگ نیز شکست خوردند و حالا نیز وارد جنگ فرهنگی شده‌اند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: بی بندو باری، بدحجابی و بی‌حجابی بالاترین آسیب را به عفت و امنیت اجتماعی جامعه وارد می‌کند و برای مقابله باید علت آن را پیدا کرد.

وی با بیان اینکه شاه و طرفدارانش اصرار داشتند که در جامعه بی‌حجابی به وجود آید ولی ملت ایران و زنان با عفت مقاومت کردند، گفت: عفت عمومی و اجتماعی یکی از مؤلفه‌ها و خواسته‌های انقلاب است که حجاب رکن مهمی از آن است.

حجت الاسلام والمسلمین بطحائی با اشاره به اینکه عامل بسیاری از فسادها، بی‌حجابی است ، افزود: دشمنان با استفاده از ماهواره‌ها و فضای مجازی در تلاش هستند تا محتوای فرهنگی جامعه را تغییر داده و حجاب و بی‌عفتی را در جامعه ایران گسترش دهند.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ جامعه آسیب ببیند لطمات بسیاری بر جامعه وارد می‌شود، گفت: نباید نسبت به مسئله حجاب و عفاف بی‌تفاوت باشیم چراکه بی‌حجابی و بدحجابی فرهنگ جامعه را دستخوش تغییرات مخربی قرار می‌دهد.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: در برابر مسئله حجاب و عفاف باید بسیار جدی بود و در این مورد مراجع عظام، صداوسیما و مسئولین نظام ‌وظیفه سنگینی دارند و نباید رهبری را تنها بگذارند.

وی ابراز داشت: صداوسیما باید به بحث فرهنگ‌سازی در جامعه بپردازد و به جای برگزاری میزگردهایی که نتیجه‌ای ندارد از کارشناسان دلسوز و باسواد برای بررسی مسئله حجاب در کشور استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین بطحائی بیان کرد: برای فرهنگ سازی حجاب ابتدا باید از خانواده‌ها شروع و آنها را با آثار بی‌حجابی آشنا کرد و سپس باید در آموزش و پرورش برنامه‌های کاربردی و مؤثری را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با بی‌حجابی تنها نمی‌توان به موعظه اکتفا کرد گفت: ما تاکنون در مقابله با مسئله بدحجابی کوتاهی کرده‌ایم که دچار این وضعیت شده‌ایم.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha