یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
یک گروه ضداسلامی، با لباس مبدل اعراب، جماعت کلیسایی در استرالیا را ترساندند

حوزه/یک گروه ضداسلامی در حالی که لباس مبدل اعراب به تن داشتند، با ورود به یک کلیسای مسیحیان آنگلیکان در استرالیا، منجر به برهم زدن اعمال عبادی روز یکشنبه مسیحیان شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از abc.net، یک گروه ضداسلامی در حالی که لباس مبدل اعراب به تن داشتند، با ورود به کلیسای مسیحیان آنگلیکان گودفورد در استرالیا، با اقدامات نژادپرستانه منجر به برهم زدن اعمال عبادی روز یکشنبه مسیحیان و ترساندن جماعت کلیسا شد. کشیش این کلیسا این واقعه را اقدامی نژادپرستانه توصیف کرد که منجر به ایجاد آسیب روحی به اجتماع مسیحیان شد.

کشیش رود بوور در این باره گفت: گروه راستگرایان ضداسلامی که لباس‌هایی شبیه اعراب پوشیده بودند یکدفعه وارد کلیسا شده و با رفتارشان سبب بهم زدن مراسم و ترساندن کودکان شدند. وقتی این افراط‌گرایان در میانه مراسم عبادی روز یکشنبه وارد کلیسا شدند همه را ترساندند. من به سرعت یکی از آنان را شناختم و مشخص بود که هیچ کدام از آن‌ها مسلمان نبودند. سپس سعی کردم اعضای کلیسا را آرام کنم. آمدن‌ آن‌ها به کلیسا و ترساندن مردم در مراسم عبادی جدا غیرقابل قبول است.

کشیش بوور در ادامه گفت: این اقدام آن‌ها زیرپا گذاشتن حرمت کلیسا بود.

به نظر می‌رسد دلیل هدف قرار دادن این کلیسا، دوستی اعضای آن با مسلمانان، گفتگوهای میان ادیانی آنان با رهبران اسلامی و طرفداری آنان از پناهندگان در استرالیا بوده؛ این کلیسا پیش از این نیز به این دلایل در شبکه‌های اجتماعی مورد حمله نژادپرستان قرار گرفته بود.

جامعه اسلامی این اقدام را محکوم کرد

امام افروز علی، روحانی مسلمانان سیدنی این واقعه را محکوم کرده و با نگران کننده توصیف کردن آن گفت: قصد آن‌ها تهدید و ارعاب بوده است و من مطمئن هستم که جماعت کلیسا تحت تاثیر این حادثه تلخ قرار گرفته‌اند.

کشور استرالیا همیشه جامعه‌ای چندفرهنگی داشته است. و نه فقط جامعه‌ای چندفرهنگی داشته؛ بلکه این مسئله اینجا پذیرفته شده است. بسیاری از مردم استرالیا تمام تلاش خودشان را می‌کنند تا دموکراسی، و پذیرش اقلیت‌های چندفرهنگی در کشور به قوت خود باقی بماند اما متاسفانه هنوز عده اندکی هستند که چنین دیدگاه‌هایی نژادپرستانه‌ای دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha