یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دارالافتاء مصر

حوزه/ مرکز رصد فتاوای تکفیری مصر اعلام کرد: شادمانی و جشن‌هایی که بعد از آزادی شهر منبج سوریه از دست داعش این شهر را فراگرفت به وضوح نشان می دهد افراطی گری را نمی توان به زور تحمیل کرد.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، مرکز رصد فتاوای تکفیری و عقائد افراطی مصر اعلام کرد: شادمانی و جشنهایی که بعد از آزادی شهر منبج سوریه از دست داعش خیابان های این شهر را فرا گرفت به وضوح نشان می دهد گردن نهادن اهالی شهرها و روستاها به دستورات و روش افراطی داعش نه از سر رضایت بلکه فقط به دلیل ترس از وحشی گری آنهاست و به مجرد این که این گروه تکفیری سیطره خود را از آن شهر از دست بدهد ساکنان انجا سریعا تمام آثار و نشانه ها و آدابی که به اسم دین بر آنها تحمیل شده بود را از بین می برند.

مرکز رصد فتاوای تکفیری با اشاره به این که شهر منبج سوریه بعد از رهایی از سیطره داعش شاهد جشن های بسیاری بوده است یادآور شد: در برخی از این جشن ها بعضی زنان روبند خود را که داعش به عنوان یک واجب دینی به آن ها تکلیف کرده بود آتش زدند و بسیاری از مردان سریعا محاسن خود را کوتاه کردند.

این مرکز افزود: فکر افراطی، رفتار افراطی را به زور بر جامعه تحمیل می کند و این برای جامعه بسیار خطرناک است چرا که نتیجه این گونه رفتار نفرت و حتی خروج برخی مردم از دین میباشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha