شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده با بیان این‌که ایران یکی از برترین کشورهای جهان از نظر قدرت تسلیحاتی است، گفت: اگر دشمن روزی فکر می‌کرد که ایران از نظر تجهیزات نظامی، در فقر به سر می‌برد، آتش جنگ را در ایران همچون برخی کشورهای همسایه، روشن می‌ کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام‌جمعه موقت اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به 31 مردادماه، روز صنعت دفاعی، اظهار داشت: قرآن کریم مسلمانان را دعوت به تقویت بنیه دفاعی کرده و بیان می‌کند که «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم» و این بدان معناست که آماده باشید تا دشمنان از حمله به شما در هراس باشند.

وی بابیان این‌که قرآن کریم هیچ‌گاه امت اسلام را دعوت به جنگ با کفار نکرده، گفت: در هیچ جای قرآن نیامده مسلمانان با هرکس که مشرک و کافر است، جنگ کند، بلکه بیان فرموده آن‌چنان خود را قدرتمند کنید که دشمن، حتی خیال حمله به شما را نکند.

*بنیه دفاعی کشور همچون بنیه اعتقادی‌مان است

امام‌جمعه موقت اهواز، با اشاره به پیشرفت‌های صنعت دفاعی جمهوری اسلامی، اذعان داشت: پیشرفت‌هایی که در صنعت دفاعی ایران به وجود دارد، با صنایعی که پیش از انقلاب در کشور وجود داشت، زمین تا آسمان متفاوت است؛ به گونه‌ای که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جزء یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان از نظر امکانات دفاعی و حتی تهاجمی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده، با تأکید بر این‌که بنیه دفاعی کشور همچون بنیه اعتقادی‌مان است، افزود: آنچه عزیزان خوش‌فکر و متخصصان سپاهی و ارتشی ما در کشور انجام می‌دهند، برآمده از اعتقاد راستین آنها، به اسلام ناب محمدی و ولایت‌ فقیه است که این‌چنین آنان در رسیده به اهداف متعالی و پیشرفت‌های روز جهانی، موفق کرده است.

*امروز هیچ قدرتی، توان و جرأت حمله به ایران را ندارد

وی بابیان این‌که امروز هیچ قدرتی، توان و جرأت حمله به ایران را ندارد، گفت: اگر مقایسه‌ای اجمالی میان ایران و سایر کشورهای منطقه بیاندازیم، متوجه خواهیم شد که یکی از عوامل بازدارنده دشمن، همین تسلیحات قدرتمندی است که در اختیار داریم و اگر دشمن روزی فکر می‌کرد که ایران از نظر تجهیزات نظامی، در فقر به سر می‌برد، همچون دروان دفاع مقدس ذره‌ای درنگ نمی‌کرد و آتش جنگ را در ایران همچون برخی کشورهای همسایه، روشن نمی‌نمود.

*تکیه بر نیروهای داخلی راز موفقیت ایران در عرصه‌های گوناگون است

امام‌جمعه موقت اهواز، در پایان، با تأکید بر اینکه ایران همواره حامی مستضعفان و دشمن مستکبران است، اظهار داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب، بارها تأکید بر تکیه بر نیروهای داخلی دارند، حاکی از آن دارد، که استعدادهای بسیار درخشان و شکوفا نشده‌ای در کشور وجود دارد که متأسفانه هنوز آنها را به کار نگرفته‌اند؛ ازاین‌رو تأکید می‌کنم که رمز موفقیت ایران در سایر مسائل اقتصادی و معیشتی نیز، تکیه بر توان داخلی با مدیریت جهادی و عزم ملی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha