یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مجاهدی

حوزه/ رئیس انجمن شعر آیینی کشور تصریح کرد: همه باید بکوشیم که شعر توحیدی را از غربت فعلی که به آن دچار شده ، خارج سازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، استاد محمدعلی مجاهدی، شب گذشته طی سخنانی در مراسم اختتامیه نخستین کنگره شعر استانی نیایش با عنوان " مواهب " با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: یکی از آثار و برکات این گونه همایش ها و کنگره ها این است که تا حدودی غبار غربت را از شعر توحیدی می زداید و از این رو باید با تقویت این روندها و رفع نقاط ضعف احتمالی باعث قوت شعر توحیدی و ایمانی در کشور شویم.

وی با بیان این که ماهیت و ذات همه ادیان ابراهیمی با مساله توحید گره خورده است، افزود: حقیقتاً اگر توحید را از ادیان الهی حذف کنیم، عملاً از آن ها چیزی باقی نمی ماند.

این شاعر پیشکسوت و مطرح کشورمان همچنین با تقدیر از برگزارکنندگان کنگره شعر مواهب با موضوع دعا و نیایش گفت: یکی از ضرورت ها در عرصه شعر و ادبیات کشور توجه به همین مقولات کلیدی و بنیادین است که خود با اساسی ترین اعتقادات ما سر و کار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با کمال تاسف باید گفت چند سالی است که فضای شعر کشور تا حدودی از این مفاهیم ناب دورافتاده و غافل شده است و حال آن که برخی به اشتباه فکر می کنند که افکار توحیدی در قلمرو شعر فارسی سابقه و عمر چندانی ندارد و حال آن که حتی پیش از اسلام نیز ما شاهد قطعه های منظوم در مقوله توحید و نیایش بوده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha