شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آغاز سال تحصیلی جدید

حوزه / آئین افتتاحیه شروع سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان سرپل ذهاب با حضور مسئولان حوزوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام مختار سلیمانی در آئین افتتاحیه شروع سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان سرپل ذهاب، عنوان داشت: طلاب و روحانیون باید زی طلبگی و بصیرت دینی را در خود بپرورانند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: دعا سپر و پشتوانه مؤمن است و به واسطه تداوم ذکر و دعا انسان متوجه خداوند متعال شده و از نظر روحی شاداب تر خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: انسان با تکیه و توکل بر خداوند متعال اعتماد به نفس را در خود تقویت کرده و در هنگام مواجهه با مشکلات با ایمان قلبی با آن ها مقابله می کند و موفق به حل و فصل مشکلات می شود.

حجت الاسلام سلیمانی بیان داشت: انسان های با معرفت نسبت به حمد و سپاس خداوند، استغفار، صلوات و قرائت سایر ادعیه اهتمام ویژه دارند، یاد خداوند به هرگونه ای زیبا و عظیم است.

وی خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیون ایثار و جوانمردی، کرامت و فضیلت و خوش اخلاقی و مدارا با مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند و به عنوان ایثارگران واقعی در جامعه همچون رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) در جامعه نمود پیدا کنند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به مأموریت طلاب و روحانیون اظهار داشت: طلبه و مبلغ دین باید بدون ترس به صراط مستقیم ادامه دهد و با شجاعت تمام در برابر طاغوتیان زمان ایستادگی کند و وظایف خود اعم از تبلیغ و ترویج دین را به درستی انجام دهد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: قدرت های روحی موجب اعتلای انسان می شود و بسترهای موفقیت و پیشرفت او را در زندگی و جامعه فراهم می کند.

حجت الاسلام سلیمانی در پایان ابراز امیدواری کرد: طلاب و روحانیون با انس به قرآن و تلاوت شبانه روز به خود نور الهی ببخشند و با ترویج آموزه های دین در جامعه دیگران را نیز از نور الهی بهره مند سازند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha