چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مختار جمعه

حوزه/ محمد مختار جمعه ، وزیر اوقاف مصر بر آمادگی هرچه زود تر برای برگزاری نماز عید قربان تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد تا تحت هر شرایطی و به هر شکلی از این روز استفاده سیاسی شود. باید تدابیر اداری و قانونی لازم در مقابل هرگونه مخالفت یا نابسامانی اتخاذ شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،‌محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر بر آمادگی هرچه زودتر برای نماز و فراهم کردن زمینه برای عید قربان تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد تا تحت هر شرایطی و به هر شکلی از این روز استفاده سیاسی شود. باید تدابیر اداری و قانونی لازم در مقابل هرگونه مخالفت یا نابسامانی اتخاذ شود.

وزیر اوقاف گفت: نماز عید قربان فقط باید در مکان هایی که اوقاف مشخص می کند برگزار شود و نباید در میدان ها، خیابان ها، نمازخانه ها و راه ها برگزار شود.

وی بر اهمیت افتتاح مراکز فرهنگی اسلامی در تمامی استان ها و فعال سازی نقش مساجد و گسترش نهادهای نوین حفظ قرآن کریم تاکید کرد.

شایان ذکر است که وزارت اوقاف مصر 4850 مکان را برای نماز عید اختصاص داده و 9700 خطیب از اعضای الازهر بعد از کنار گذاشتن سلفی ها و اخوانی ها انتخاب و معرفی کرده است.

این وزارت تلاش می کند تا از طریق فروش رسیدهای مربوط به قربانی ها و جمع آوری پوست قربانی ها از سوی دیگر، آن ها را در کارهای خیر و درمان بیماران از طریق وزارت بهداشت اختصاص دهد.

مختار جمعه اعلام کرد که وزارت بهداشت درآمد پوست قربانی ها را به خرید آمبولانس های جدید و توزیع آن ها در مناطق دورافتاده اختصاص داده است.

وزیر اوقاف افزود: براساس مصوباتی که این وزارت از وزارت همبستگی دریاف می کند، رسید قربانی ها مخصوص فقرا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha