شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین، بر معرفی شخصیت ها و چهره های ممتاز حوزوی به نسل جوان تاکید کرد و گفت: مرحوم آیت الله محمد صالح برغانی معروف به شهید ثالث آثار زیادی در قالب کتاب، رساله و حاشیه برجای گذاشت و در اکثر علوم نیز صاحب نظر بود.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، شب گذشته همایش "موسس صالح" نکوداشت مرحوم آیت الله محمدصالح برغانی قزوینی(شهید ثالث) که  در مدرسه صالحیه قزوین برگزارشد، گفت:  آیت الله برغانی در حوزه های علمیه قزوین، اصفهان و کربلا مراتب علمی خود را به نحو شایسته ای گذراند و در رشته های فلسفه، عرفان، فقه و اصول و حدیث،  جزء برجسته ترین اساتید بود.

مدیر حوزه علمیه قزوین به تلاش و فعالیت آن عالم فقید در عرصه تحقیق و پژوهش اشاره کرد و بیان داشت: مرحوم برغانی در آثار زیادی در قالب کتاب، رساله و حاشیه برجای گذاشت و در اکثر علوم نیز صاحب نظر بود.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد:  مرحوم برغانی در کربلا و  در زمانی که  در درس آیت الله سید علی طباطبایی(ره) شرکت داشت به مقام اجتهاد رسید.

وی به شاگردان تربیت شده این فقیه عالیقدر اشاره و اظهارکرد: علاوه بر فرزندان که همگی از محضر پدر بهره مند گردیدند، ایشان شاگردان زیادی را تربیت کردند که همگی آنان مراتب کمال علمی را پیمودند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان، مدرسه صالحیه را یادگار مرحوم آیت الله محمد صالح برغانی دانست و افزود: ایشان در قزوین ساکن و کرسی تدریس و فتوا و رهبری و ریاست عامه را عهده دار شدند و طلاب علوم دینی هم از دور و نزدیک، به حوزه درس او می پیوستند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین، معرفی شخصیت ها و چهره های ممتاز حوزوی به نسل جوان را با اهمیت دانست و بیان داشت: در استان قزوین شخصیت های برجسته، عالمان و فرهیختگان ممتازی بوده اند که متاسفانه این فرزانگان به خوبی به آحاد مردم این استان معرفی نشده اند که باید درجهت شناساندن آنان تلاش شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha