یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دعوت مسلمانان کانادایی از پناهجویان برای حضور در جشن عید قربان

حوزه/ مسلمانان شهر کیچنر در جنوب غربی انتاریو با برگزاری مراسمی ویژه‌ای عید قربان را جشن گرفته و از پناهجویان و مهاجران برای حضور در این گردهمایی دعوت به عمل آوردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam.net، مسلمانان شهر کیچنر در جنوب غربی انتاریوی کانادا روز گذشته با برگزاری مراسمی ویژه، عید قربان را جشن گرفتند. بسیاری از شرکت کنندگان و حاضران در این مراسم را پناهجویان تشکیل می‌دادند و مسلمانان کانادایی به این طریق از حضور پناهجویان در این کشور استقبال به عمل آوردند.

در این مراسم که در مرکز اجتماعی ویکتوریا هیلز برگزار شد، سخنرانی‌ها، سرگرمی‌ها و تفریحات سالم گنجانده شده بود و در پایان شب با صرف شام به پایان رسید. ائتلاف زنان مسلمان کیچنر واترلو و شهر کیچنر با همکاری انجمن محلی ویکتوریا هیلز برگزاری این جشن را به عهده داشتند.

نادیا محمد برگزار کننده این مراسم به خبرنگاران گفت: بیشتر کسانی که به این جشن دعوت شده‌اند پناهجویان و مهاجران هستند و آنها اقوام و خویشان کمی در اینجا دارند. به همین جهت ما در اینجا مثل یک خانواده با آن‌ها رفتار می‌کنیم و در این مکان جمع شده‌ایم که عید را در کنار همدیگر جشن بگیریم.

نادیا معتقد است که این جشن می‌تواند فرصت مناسبی برای این گروه از مردم باشد تا به این طریق بتوانند با دیگر اعضای جامعه و مسلمانان در کانادا ارتباط برقرار کنند.

نادیا در ادامه می‌گوید: اجتماعات اسلامی مانند هر جامعه دیگری، به دید و بازدید از خویشان و دوستانشان خصوصا در مناسبات و اعیاد معتقد هستند. مهاجران و پناهندگان در اینجا کسی را ندارند. بنابراین ما قصد داریم اطمینان حاصل کنیم که آن‌ها احساس تنهایی نکرده و از آنان استقبال به عمل آید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha