دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر/ رونمایی از دو کتاب ارزشمند «زبدة فرائد الاصول» و «تحریر اصول فقه»

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه بین المللی آل البیت(ع) العالمیه پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و طلاب و دانشجویان این مرکز علمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام بخشی، معاون این دانشگاه در سخنانی با اشاره به اهمیت رعایت سنن حوزوی در این مرکز علمی گفت: این دانشگاه با اصول حوزوی اداره می شود و مرکزی حوزوی است که باید سنن علمی حوزه در آن رعایت شود.

وی افزود: تحصیل در حوزه علمیه علاوه بر مسایل علمی دارای ویژگی های تهذیبی و عرفانی و روحی است که طلاب این مرکز، باید خود را برای این مراحل آماده سازند؛ تهذیب و شب زنده داری و عبادت و رعایت اصول اخلاقی و کمالی مهمترین ویژگی علم آموزی در این مرکز است.

وی تصریح کرد: از جمله سنن حوزوی که همیشه حوزه های علمیه شیعه به آن افتخار کرده اند و موجب موفقیت این حوزه علمیه در سالهای دیرین و اخیر شده است، می توان به مباحثه اشاره کرد که نقش بسیار مهمی در فهم دروس دارد.

معاون دانشگاه بین المللی آل البیت(ع) العالمیه بیان کرد: از دیگر سنن حوزوی که باید از سوی طلاب رعایت شود،مطالعه پیش و پس از درس  است که همیشه از سوی علما و اساتید توصیه می شود، زیرا آمادگی ذهنی طلاب را در حین درس افزایش داده و مطالعه پس از درس نیز در ماندگاری دروس نقش مهمی دارد.

وی افزود: تقریر و مباحثه و پرسش و پاسخ فعالانه در کلاس درس از جمله اصولی است که در حوزه علمیه به آنها توجه می شود؛ کلیه این مراحل به منظور افزایش قدرت یادگیری و فهم دقیق تر علوم صورت می گیرد.

حجت الاسلام بخشی تصریح کرد: این دانشگاه مراحل مختلفی را برای توسعه خود در نظر دارد که امیدواریم طلاب این مرکز با تاسی به علمای گذشته از جمله علامه محمد هادی فضلی که نقشی مهم در اعتلای علوم اهل بیت(ع) در سالهای گذشته داشت، این مسیر را دنبال کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha