یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی، لباس روحانیت را لباس زهد و تقوا دانست و تصریح کرد: امروز روحانیون وظیفه دارند به شبهاتی که استعمارگران در ذهن مردم و جوانان به وجود می‌آورند، پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین علی عباسی، امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه قزوین با تبریک عید ولایت، گفت: عید غدیر بزرگترین عید مسلمین جهان است که باید نسبت به فرهنگ سازی آن تلاش شود.

وی با بیان اینکه روحانیون در راستای تبلیغ دین و حراست از ولایت باید تمام تلاش خود را به کارببندند، خطاب به طلاب اظهارکرد: شما سفیران نظام هستید و باید تمام تلاش خود را در تبیین جایگاه ولایت، فرهنگ غدیر و اتحاد بیشتر مسلمانان انجام دهید.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین افزود: روحانیت از گذشته تا امروز، به‌عنوان پیشوایان مردم شناخته ‌شده و طلابی که ملبس می‌شوند باید توجه داشته باشند که پس از پوشیدن این لباس، نگاه مردم به آنها دوچندان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: ملبس شدن به لباس روحانیت افتخار بزرگی است و طلاب باید قدر این موهبت الهی را بدانند و درتکریم آن کوشا باشند.

وی، پاسخ به شبهات را مهم دانست و بیان داشت: مهم‌ترین دغدغه رهبرمعظم انقلاب، صیانت از اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) و هدایت مسلمانان است وامروز روحانیون وظیفه دارند به شبهاتی که استعمارگران در ذهن مردم و جوانان به وجود می‌آورند، پاسخ دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: مردم به این لباس مقدس که لباس اولیای الهی است حساسیت ویژه‌ای دارند، زیرا لباس روحانیت، لباس زهد و تقوا است.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به ضرورت خودسازی طلاب، ابراز کرد: طلاب باید لباس اخلاق را همراه با لباس روحانیت بر تن کنند و بیش از همیشه به فکر خودسازی باشند و خود را برای پاسخ‌گویی شبهات و هدایت جامعه آماده کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha