یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جت‌الاسلام و‌المسلمین جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور

حوزه/ مراسم بزرگداشت دفاع مقدس با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، طلاب و جمعی از مسئولان در مرکز مدیریت خواهران در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام و‌المسلمین جمشیدی،  ضمن تبریک عیدالله اکبر، عید غدیر گفت: این‌که عید غدیر، مقارن با سالروز دفاع مقدس شد زمینه‌ای است که برای ما تنبه حاصل شود که غدیر امتداد رسالت انبیا الهی بود.

وی با اشاره به این‌که پیامبر اکرم(ص) از نفاق برخی از امتش نگرانی داشتند افزود: به نص آیه شریفه «الیوم یأس الذین کفروا من دینکم... الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم»، اگر ابلاغ رسالت توسط پیامبر(ص) انجام نمی‌شد، حرکت انبیاء از حضرت آدم تا حضرت خاتم ناتمام می‌ماند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر این‌که ولایت فقیه در امتداد ولایت انبیاء و اوصیاء الهی است خاطرنشان کرد: خداوند متعال پس از 1400 سال به پاسداشت خون شهدا، حبس و شکنجه‌های علما و مجاهدان اسلام، پرچمی به نام جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورد که باور، محور و اساس این انقلاب، غدیر و ولایت است.

وی با بیان روایتی از امام حسن عسکری(ع) گفت: در عصر غیبت وظیفه عموم مردم مراجعه به فقیهان جامع الشرایط است. اساس جمهوری اسلامی ایران ولایت فقیه است و حکومت جمهوری اسلامی ایران برپایه ولایت فقیه بنا نهاده شده است و دشمنان و کافران هیچ تسلطی بر جمهوری اسلامی ایران ندارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به دستاورد‌های مختلف علمی و نظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: دستاوردهای مختلف علمی و نظامی جمهوری اسلامی ایران، قدرت طلبی و سلطه‌طلبی نیست بلکه اجابت امر الهی برای ایستادگی و اقتدار در مقابل دشمنان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم با اشاره به فتنه‌های داخلی و خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی ایران، دشمنان داخلی و خارجی تمام تلاش خود را کردند تا پرچم جمهوری اسلامی ایران را که با اقتدار به اهتزاز درآمده بود به پایین بکشند ولی با مجاهدت و از خود گذشتگی رزمندگان، دشمن ناکام ماند.

وی با اشاره به این‌که قریب به 80 کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم با جمهوری اسلامی ایران در جنگ بودند افزود: در دفاع مقدس، دشمن از نظر تجهیزات نظامی بسیار قوی‌تر از ما بود و تمام اطلاعات جنگی رزمندگان ما را بوسیله بروزترین تجهیزات در اختیار داشت ولی رزمندگان اسلام با رهبری امام خمینی(ره) و ایمان قوی خود توانستند در مقابل تمام تجهیرات دشمنان ایستادگی کنند و حتی ذره‌ای از خاک کشور خود را نیز به دشمنان ندهند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این‌که باید تا ظهور امام زمان(عج) آماده باشیم تا جان خود را فدای ولایت کنیم تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تاکنون هرکاری که برای انقلاب انجام داده‌ایم برای ولایت بوده است لذا همیشه باید آماده باشیم تا جان خود را در راه اسلام و ولایت فدا کنیم.

وی ادامه داد: این تمکنی که خدواند متعال به برکت امام و رهبری و خون شهدا به ما اعطاء کرده است، به راحتی به دست نیامده است لذا همه ما در قبال این انقلاب مسئولیم و باید این انقلاب را با بذل مال و جان حفظ کنیم، همانگونه که رزمندگان دفاع مقدس با از خودگذشتگی و ایثار در مقابل دشمن اجازه نفوذ بیگانه را به کشور نداند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در پایان به بیان خاطراتی از دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت یا د و خاطره شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را گرامی داشت.

گفتنی است در ادامه این مراسم، «آقای علی بابکی» از جانبازان هشت سال دفاع مقدس به بیان خاطراتی از شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha