یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سید مجتبی رسولی

حوزه/ دفاع مقدس سند افتخار و برگ زرین تاریخ انقلاب اسلامی است، این برگ زرین برای قرن ها و به تعبیر الی یوم القیامه برای مردم ما حرف برای گفتن دارد.

حجت الاسلام سید مجتبی رسولی، استاد حوزه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس سند افتخار و برگ زرین تاریخ انقلاب اسلامی است، این برگ زرین و این سند افتخار نه برای امروز ، نه برای فردا ، نه برای فرداها، بلکه برای قرن ها و به تعبیر الی یوم القیامه برای مردم ما حرف برای گفتن دارد.

وی افزود: نسل امروز ما نیازمند به درس های دفاع مقدس و فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ ایثار، جهاد، از خودگذشتگی و در نهایت فرهنگ شهادت هستند؛ چون نسل امروز ما دوره خفقان طاغوت و اختناق را درک نکرده، دوره انقلاب، امام(ره)، زندانی کشیدن ها، تبعید شدن ها و شکنجه شدن ها  و مقاومت را ندیده است؛ همچنین نسل امروز دفاع مقدس، حال و هوای خانواده ها در زمان جنگ، حال و هوای جوانان در زمان جنگ ، بمباران شهرها، آوارها و آوارگی ها را را لمس نکرده است. لذا سئوال‌های زیادی از این انقلاب و این نظام در ذهن جوانان ما وجود دارد؛ و باید پاسخ منطقی به این پرسش ها داده شود.

استاد حوزه مازندران تصریح کرد: اگر ما این انقلاب، دفاع مقدس و پیروزی در دفاع را به عنوان درس برای جوانان و نسل های آینده بازگو و  تدریس نمائیم، بسیاری از شبهات پاسخ داده شده و راه برای آینده هموار می شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه پاسخ سئوالات مربوط به جنگ تحمیلی را بعضا کسانی دارند می دهند، که هیچ ارتباطی با جبهه و فرهنگ دفاع مقدس نداشتند؛ پاسخ باید از جانب کسانی باشد،  که جبهه و جنگ را درک کردند، و الا اگر غیر از این باشد، تمام پاسخ ها براساس فرضیه ها، حدس و گمان یا حتی بر اساس نگاه های مقدس مآبانه یا قضاوت های خوشبینانه است، که از طریق نقل خاطرات، تحلیل ها، فیلم ها و سریال ها به جوانان القاء می شود.

امام جمعه هچیرود ادامه داد: امروز در این سفرهای راهیان نور، که بسیار لازم و ضروری، بلکه مقدس است، راویان جوان داریم، که باید هم باشند، کسی منکر این قضیه نیست، درصد زیادی از راویان جوان و تعداد کمی از آنها بچه های جبهه و جنگ هستند، خب اینها جنگ را چگونه و از چه زبانی و از چه اندیشه ای تحلیل می کنند و به تصویر می کشند؟ قطعا خودشان ندیدند و صد درصد براساس شنیده ها، خاطرات و تحلیل هاست، وقتی نقل به مضمون می شود، تحریف صورت می گیرد، و بارها و بارها خودمان شاهد بودیم، که بعضا مطالبی از راویان گفته شده، که انسان می تواند قسم جلاله بخورد که اینها دروغ محض است، بارها  در فیلم ها و سریال ها مسایلی به جنگ، دفاع مقدس، فرماندهان و رزمنده ها نسبت داده شده، که دروغ محض است؛ اینها باید ساماندهی شود و ما جنگ و دفاع مقدس را دفاع مقدس برای آیندگان به ارمغان داشته باشیم.

جنگ ما به خاطر اختلافات مرزی نبود

استاد حوزه مازندران اعلام کرد: جنگ ما به خاطر اختلافات مرزی نبود، چرا که در این صورت خود عراق می آمد، بیش از 40 کشور در کنار صدام بودن، نشان می دهد که اختلاف، اختلاف مرزی نیست؛ برخی ادعا دارند که صدام آمد و استکبار جهانی به او کمک کرد، ولی حقیقت این است که آمریکا و استکبار جهانی آمد و صدام به آنها کمک کرد، چون راحت ترین راه همین بوده است، هدف استکبار براندازی نظام بوده، نه اشغال ایران؛ اگر اشغال ایران بود، تها عراق و صدام کفایت می کرد.

حجت الاسلام رسولی تاکید کرد:  جنگ ما جنگ اعتقادی بوده، امروز هم باید اعتقادی بماند، آیندگان ما هم با نگاه اعتقادی به جنگ و دفاع مقدس ما نگاه کنند.

امام جمعه هچیرود اظهار کرد: جنگ ، هم در صحنه فیزیکی و نظامی و هم در عرصه نرم و فرهنگی ادامه دارد؛ در جنگ نرم دشمن با تمام توان و عیار وارد میدان شده، وظیفه تک تک ما است که با تمام توان وارد شویم، در باب نظامی بعضا گفته می شود که زمان دیگر زمان جنگ نظامی نیست، اتفاقا در کنار جنگ نرم و فرهنگی، ما نیاز به جنگ نظامی هم داریم، دشمن امروز دارد با اتم، توانمندی هسته ای و کلاهک هسته ای خودش را آماده می کند، و تمام موشک هایش را به سمت ما نشانه می گیرد، آن وقت بگوییم ما نیاز به دفاع و تسلیحات نداریم؟! هیچ عاقلی در کشور این اندیشه و تفکر را نباید داشته باشد و اگر کسی دلسوز نظام است نباید این حرف را بزند.

 313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha