یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماینده یزد و اشکذر در مجلس

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در جمع مدیران مدارس علمیه خواهران یزد با تاکید بر ضرورت توسعه مدارس سطوح سه و چهار، گفت: بانوان طلبه باید حضور خود را در میدان فرهنگی و اجتماعی افزایش دهند و پاسخگوی نیازهای فقهی بانوان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در یزد، سید ابوالفضل موسوی کوچه بیوکی در نشستی با مدیران 20 مدرسه علمیه خواهران استان یزد که به میزبانی مدیریت حوزه علمیه خواهران یزد برگزار شد، یکی از مسائل عمده استان یزد را مسائل زنان عنوان کرد و افزود: پرداختن به این موضوع جزء برنامه های آتی بنده خواهد بود و به عنوان یک نماینده مجلس مسئول قانونگذاری و نظارت در حوزه انتخابیه خود هستم.

وی اظهار کرد: یکی از خلاءهای موجود در زمینه فقهی برای بانوان، عدم تألیف کتب فقهی بانوان توسط بانوان مجتهده است که امیدواریم با تلاش بانوان حوزوی در سطح کشور شاهد چاپ و نشر کتب فقهی به قلم بانوان مجتهده باشیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با تقدیر از تلاش مدیران مدارس علمیه خواهران تأکید کرد: تلاش ما بر این باشد که مدارس سطوح سه و چهار(کارشناسی ارشد و دکترا) در سطح استان یزد افزایش یابد، زیرا هم باعث تقویت بنیه علمی بانوان حوزوی و هم باعث افزایش تعداد طلاب مقطع کارشناسی در استان خواهد بود.

موسوی کوچه بیوکی، حضور مدیران مدارس علمیه خواهران در ارکان مدیریتی استان برای پیگیری مسائل و مشکلات مدارس در سطح استان و شهرستان ها را خواستار شد و افزود: بنده این آمادگی را دارم تا حمایت های لازم را برای حضور شما با هدف پیگیری مطالبات و بازدید مسئولان استان از مدارس را انجام دهم.

وی بیان کرد: طلاب علوم دینی باید سعی کنند تا به وسیله قلم در عرصه نویسندگی و پژوهشی حضور خود را در میدان  فرهنگی و اجتماعی افزایش دهند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به مهاجرپذیری استان یزد هم از نظر اتباع بیگانه و هم از سایر استان های کشور و افزایش درصد بیسوادی در استان خاطرنشان کرد: با توجه به لقب دارالعلم بودن استان یزد، بانوان طلبه در ریشه کنی بی سوادی استان به ویژه در جامعه زنان وارد شوند و علاوه بر ریشه کنی بیسوادی، در بالابردن فرهنگ عمومی زنان دراالعباده و دارالعلم بویژه در زمینه دینی تلاش کنند.

موسوی کوچه بیوکی، با اشاره به وجود بیش از 100 هیئت مذهبی در استان یزد گفت: بانوان حوزوی در این هیئات حضور بیایند، زیرا توانایی زیادی در این زمینه دارند.

وی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی 18 نماینده زن داریم که هیچ کدام حوزوی نیستند و امیدواریم در دوره های بعدی مجلس نمایندگانی از جامعه زنان حوزوی در مجلس حضور بیابند.

در این نشست که حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران یزد حضور داشت؛ برخی از مدیران مدارس خواهران استان از جمله خانم قیاسی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد، نقیب القراء مشاور امور بانوان مدارس علمیه خواهران استان، نیکپور مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد، ذبحی مدیر مدرسه ریحانة الرسول یزد، شهبازی مدیر مدرسه الزهرا(س) مهری زو... اهم مشکلات مدارس خود را کمبود فضای آموزشی و کمبود اعتبار برای رفع نواقص عمرانی عنوان کردند.

در پایان هدیه ای از سوی حوزه علمیه خواهران استان یزد به رسم یادبود به نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس اهدا شد.

 

انتهای پیام / 313/47 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha