شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 395821
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کتاب سلامت جنسی در جامعه اسلامی

حوزه/ کتاب سلامت جنسی در جامعه اسلامی با تاکید بر نقش رسانه ملی اثر ابراهیم شفیعی سروستانی توسط اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه در دو جلد به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» نویسنده برای توضیح این کتاب می آورد: کتاب حاضر شامل 5 فصل می شود که برخی از بخش های کتاب های مذکور عبارتند از ؛ مفاهیم و اصلاحات، نظریه جنسی اسلام، ناهنجاریها و آسیب های جنسی در ایران، اصول و مبانی تحقیق سلامت جنسی در جامعه اسلامی.

 امروزه سلامت جنسی یکی از اولویت های سلامت همگانی به شمار می آید. با توجه به اهمیت موضوع سلامت جنسی و آثار و پس آمدهای گسترده فردی، خانوادگی و اجتماعی آن برنامه ریزی و سیاست گذاری در این حوزه و مقابله با ناهنجاری های جنسی به همراه آسیب های آن اهمیت بسزایی دارد، از این رو برنهادها و سازمان های گوناگون فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، تبلیغی، بهداشتی و ... در کشور لازم است که وظایف مسئولیت های خود را در زمینه های یاد شده به خوبی بشناسند و با همه توان برای تحقق آن بکوشد.

کتاب حاضر شامل 5 فصل می شود که برخی از بخش های کتاب های مذکور عبارتند از ؛ مفاهیم و اصلاحات، نظریه جنسی اسلام، ناهنجاریها و آسیب های جنسی در ایران، اصول و مبانی تحقیق سلامت جنسی در جامعه اسلامی.

نویسنده در این کتاب بیان می دارد، رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، رسالت و مسولیت سنگینی به ویژه در زمینه آگاهی بخشی به پدران، مادران ، جوانان و نوجوانان در زمینه آسیب ها و مخاطرات روابط و رفتارهای ناهنجای جنسی و راه های در امان ماندن از این آسیب ها و مخاطرات برعهده دارند.

باید توجه داشت که هر اقدامی در زمینه ارتقای سلامت جنسی و جلوگیری از گسترش ناهنجاری های و آسیب های جنسی اگر بدون مطالعه، شناخت و پژوهش لازم باشد، می تواند آسیب زا یا دست کم بی فایده باشد؛ از این رو پیش نیاز ورود جدی به این حوزه انجام طرح های مختلف مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه هایی مانند مفهوم شناسی مبانی و اصول و راهکارهای سلامت جنسی، دیدگاه اسلام در زمینه چگونگی ارضای و مهار غریزه جنسی یا همان نظریه جنسی اسلام، مهترین ناهنجارهای و آسیب های جنسی در ایران، دلایل و زمینه های گسترش ناهنجاری ها و آسیب های جنسی در ایران و نیز بایسته های تحقیق سلامت جنسی در نظام اسلامی همراه با اهداف، راهبردهای و سیاست ها در رسانه ملی در حوزه سلامت جنسی است.

کتاب حاضر طرح های پژوهشی سلامت جنسی در جامعه اسلامی باهدف تببین مباحث یاد شده در مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما است که ساماندهی شده جلد اول به سلامت جنسی، چیستی، چرایی و چگونگی می پدازد و در جلد دوم دربردارنده سلامت جنسی از نگاه کارشناسان است.

در پایان کتاب نیز برای استفاده بیشتر پژوهشگران و کارشناسان رسانه ملی، مأخذ شناسی سلامت جنسی ارائه گردیده است.

کتاب سلامت جنسی در دو جلد در 394 صفحه و 355 صفحه به چاپ رسیده و علاقه مندان برای تهیه کتاب می توانند با شماره تلفن11-02532915510 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha