شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام نهاوندی /صدا و سیما

حوزه/ استان قم، مشهد و فارس سه نقطه اصلی در عرصه زیارت هستند که باید در بودجه ملی زیارت به آنها توجه شود و در این عرصه کارهای قوی انجام شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین نهاوندی پیش از ظهر امروز در اولین جلسه کمیته زیارت درقم با اشاره به مقوله زیارت بیان کرد: وقتی در روایات بیان می شود که زیارت از حج عمره بالاتر است، باید یک نگاه راهبردی به این مساله داشته باشیم.
وی افزود: به همین خاطر است که دشمنان این قدر به این عرصه ضربه می زنند؛  امروزه داعش و وهابیت سعی دارند که این معرفت عظیم را مورد هجمه قرار دهند.
مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه بیان کرد:در کشور ما 45 میلیون نفر با امر زیارت مرتبط هستند که هر ساله زائر یکی از اماکن متبرکه ائمه اطهار(ع) و امامزادگان و حج عمره و واجب می شوند.
وی با اشاره به اهمیت جدی به مساله زیارت و گردشگری مذهبی و اهمیت ایجاد عرصه های قانونی در این زمینه یادآورشد: یکی از مسایل مهمی که در کشور باید انجام شود، در خصوص تسهیل زائران شیعه کشورهای مختلف است که باید به شکل جدی و ملی به آن توجه شود.
حجت‎الاسلام والمسلمین نهاوندی بیان کرد: دولت باید به قید تکلیفی مکلف به برنامه ریزی بودجه برنامه ششم توسعه شود؛ رهبر انقلاب همیشه بر هدف گذاری نقطه‎ای تاکید دارند که این مسئله باید در برنامه ریزی زیارتی جدی گرفته شود.
وی گفت:  امروزه سه استان قم، مشهد و فارس سه نقطقه اصلی در عرصه زیارت هستند که باید در بودجه ملی زیارت به آن توجه شود؛ باید در این عرصه کارهای قوی انجام شود.
مدیر کل پژوهش پژوهش‎های اسلامی رسانه تصریح کرد: یکی از عرصه‌هایی که به شکل جدی می‎تواند به فرهنگ سازی زیارت کمک کند، رسانه‎ها هستند که باید از رسانه‎ها حمایت کرد تا بتوانند به شکل جدی وارد عمل شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha