شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام زابلی

حوزه / استاد حوزه علمیه یزد با تاکید بر اهمیت نمازگفت: طلاب و روحانیون اهمیت نماز اول وقت را برای جوانان تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام زابلی در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) یزد به اهمیت نماز اول وقت اشاره کرد و گفت: نماز اول وقت یکی از اموری است که در فرمایشات معصومین(ص)به آن تاکید زیادی شده است و می توانیم اهمیت آن را در زندگی روزمره لمس کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم بفهمیم که رزق و روزی زندگی ما اثر بسزایی آن چیست، باید بدانیم که اقامۀ نماز، برپاداشتن نماز، خواندن نماز در اول وقت در زندگیمان چه معنایی پیدا می کند.

استاد حوزه یزد خاطر نشان کرد: در خصوص نماز اول وقت و اهمیت آن روایات و احادیث بسیار از اهل بیت(ع)نقل شده مانند حدیث پیغمبر(ص)که می فرماید: نماز نور چشم من است. و امام صادق (ع ) نیز می فرماید: نماز، بهترین کارها نزد خداوند و آخرین وصیت های پیامبران الهی  است.

حجت الاسلام زابلی در ادامه افزود: برآورده شدن خواسته‌ها، برطرف شدن گرفتاری و ناراحتی، ورود به بهشت و دوری از جهنم، در امان بودن از بلاهای آسمانی، خشنودی خداوند، استجابت دعا و بالا رفتن اعمال، دوری شیطان از جمله آثار و فواید و برکات خواندن نماز اول وقت در احادیث و روایات معصومین(ع) شمرده شده است.

وی در پایان عنوان کرد: طلبه برای آن که بتواند با سختی ها مبارزه نماید و تسلیم ناملایمت های روزگار و ظالمان نشود نیازمند عنایت ویژه خداوند مهربان است او برای دست یابی به عنایت خاص الهی باید بتواند به درگاه الهی تقرب جوید و هیچ عملی چون نماز آن هم نماز اول وقت او را محبوب خداوند نمی سازد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha