شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار مدیرکل اوقاف قم با آیت الله مکارم

حوزه/ در کشور مناطقی از داشتن مدرسه محروم می باشند؛ بجای هزینه های اضافی، پولها را صرف ساخت مدارس کنیم؛ سازمان اوقاف می تواند در این امر، خدمت بزرگ به جامعه و مردم محروم نماید و لازم است ورود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار حجت الاسلام حسینی مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در مدرسه امام سجاد(ع)  برگزار شد گفتند: برنامه هایی که انجام  داده اید نشان از  این واقعیت دارد که هدف خدمت به جامعه و بهره برداری از مسائل فرهنگی و حسینی(ع) است.

این مرجع تقلید افزودند: اگر در کنار جلسات عزاداری، کلاس های تدریس و آموزش قرآن، احکام و  تفسیر برگزار شود، بسیار خوب و اثر گذاری آن دو چندان خواهد بود. متاسفانه بعضی ها روخوانی قرآن را بلد نیستند و باید به آنها آموزش داد.

معظم له بیان داشتند: مسئله بعدی آموزش احکام دین و مسائل شرعی است؛ خیلی عزاداری می کنند، اما مسائل دینی و شرعی را نمی دانند، باید در امامزادگان گروهای تبلیغی و حوزه علمیه حضور داشته باشند تا این مسائل را به مردم آموزش دهند.

 ایشان افزودند: باید جلساتی  در موضوعات آموزش قرآن، روخوانی قرآن، تفسیر و بیان احکام برای خواهران تشکیل شود و  در بیان و آموزش مسائل شرعی، باید دقت داشت و مسئولیت این عمل مهم را به اساتید فن و خبره بسپاریم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه باید در موکب از ریخت و پاش ها و اسراف جلوگیری کرد گفتند: در کشور مناطق محرومی هستند، حتی از داشتن مدرسه هم محروم می باشند؛ بجای  هزینه های اضافی، پولها را  صرف ساخت مدارس کنیم؛ سازمان اوقاف می تواند در این امر خدمت بزرگ به جامعه و مردم محروم نماید و لازم است  ورود پیدا کند.

 معظم له بیان داشتند: باید هر کاری می کنید اطلاع رسانی کنید اطلاع رسانی ریا کاری نیست، بلکه باعث تشویق مردم می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha