شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ حال و هوای حرم امام رضا(ع)

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد از اعزام ۱۱۸ هیئت مذهبی این شهرستان در ایام پایانی ماه صفر به مشهد مقدس خبر داد و گفت: ۲۱ هزار و ۴۱ نفر در قالب کاروان های پیاده و سواره به مشهد اعزام شدند.

حجت الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خراسان شمالی اظهار داشت: از تعداد 118 هیئت مذهبی 34 هیئت در قالب پنج هزار و 216 نفر کاروان پیاده و 84 هیئت مذهبی نیز در قالب 15 هزار و 825 نفر کاروان سواره اعزام شدند.

وی با بیان اینکه 38 نفر روحانی و مبلغ نیز همراه با کاروان های پیاده و سواره زائران امام علی بن موسی الرضا (ع) به مشهد اعزام شدند، افزود: همچنین 51 نفر روحانی و مبلغ نیز در سطح مساجد و تکایای شهرستان بجنورد برای ایام عزاداری دهه آخر صفر مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد با بیان اینکه این هیئات مذهبی برای عزاداری در صحن مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به مشهد الرضا اعزام می شوند، گفت: حضور هیئت های مذهبی به نمایندگی از مردم شهرستان بجنورد در آیین عزاداری شهادت امام هشتم (ع) و وفات پیامبر اکرم (ص) برنامه ای است که در سال های اخیر نیز به همت این اداره پیگیری و برگزار می گردید.

وی ادامه داد: مراسم های مختلف عزاداری ایام دهه آخر صفر در حسینیه ها، تکایا و مساجد و بقاع متبرکه این شهرستان نیز برگزار می‌شود و هیئت های مذهبی این شهرستان در این مدت به عزاداری می پردازند.

حجت الاسلام هدایتی خطاب به هیئت های مذهبی شهرستان بجنورد گفت: مردم و هیئت های مذهبی سیره و سبک زندگی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را سرلوحه خود قرار دهند و همواره خود را به اخلاق حسنه زینت دهند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha