یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم بزرگداشت آ‌یت الله العظمی موسوی اردبیلی به همت علمای آذری زبان مقیم تهران

حوزه/ مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت آیت الله موسوی اردبیلی(ره)، از سوی علمای آذری زبان مقیم تهران، در مسجدالنبی(ص) تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در تهران، مراسم بزرگداشت ارتحال مرحوم حضرت آیت الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی، به همت علمای آذربایجانی، اردبیلی و زنجانی مقیم تهران و با حضور جمعی از علما، روحانیون، طلاب و اقشار مختلف مردم، در مسجدالنبی(ص) شهر تهران برگزار شد.

در این مراسم برخی از اعضای خانواده حضرت آیت الله موسوی اردبیلی(ره) از جمله حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی موسوی اردبیلی فرزند این مرجع تقلید حضور داشتند

*توجه به نیازمندان دغدغه آیت الله العظمی موسوی اردبیلی(ره)

حجت الاسلام حمیدزاده از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی سخنران این مراسم بود که ضمن تشکر از روحیه قدرشناسی علما و روحانیون آذری زبان برای پاسداشت مقام علمی مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی، اظهار داشت: منطق این مرجع تقلید، بها دادان به مقوله علم، معرفت دینی و توسعه شعور دینی مردم بود.

وی افزود: ایشان در طول دوران حیات علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود، خدمات قابل توجهی به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران داشتند که فقط یکی از این خدمات، تاسیس دانشگاه مفید بود.

سخنران این مراسم خاطرنشان کرد: از ویژگی های بارز حضرت آیت الله موسوی اردبیلی(ره)، توجه به نیازمندان بود که در این مسیر، نیازمندان مختلفی از اردبیل گرفته تا قم را مورد توجه قرار می دادند و حتی برخی نیازمندان کشورهای دیگر مانند لبنان نیز، بر اساس نزدیکی و دوستی که با دبیرکل حزب الله لبنان داشت و با معرفی های وی، مورد توجه این مرجع تقلید بودند.

*سنت علمای آذری زبان، تکریم بزرگان است

حجت الاسلام سهراب هاشمی هشترودی از فضلای آذری زبان مقیم تهران و مسئول برگزاری مراسم ارتحال حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در مسجدالنبی(ص) تهران، در حاشیه برگزاری این مراسم، به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران گفت: سنت علمای آذری زبان، تکریم و تقدیر از علما و به ویژه اساتید و بزرگان خود است.

وی با بیان این که این مراسم به پاس خدمات بی کران حضرت آیت الله موسوی اردبیلی(ره) و از طرف علما و خطبای اردبیل، آذربایجان و زنجان ساکن تهران برگزار شد، گفت: بیشتر شر کت کنندگان این جلسه، از خطبا، علما و برخی از اعضای شوراهای شهر، مسئولین ادارات و نیروی انتظامی بودند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha