یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
همایش یاوران وقف در کاشان

حوزه/ با توجه به اینکه عده ای در اثر عدم پرداخت نفقه، مهریه و دیه قتل غیر عمد در زندان بسر می برند ضروری است خیرین نیات خود را برای آزادی این گونه زندانیان بکار برند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در کاشان، حجت الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، شب گذشته در همایش "یاوران وقف" در حرم سلطان امیراحمد (ع) کاشان با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، ولایت را از مهمترین نعمات  خداوند به بندگانش دانست و گفت: امام زادگان درس ایثار و شهامت، استقامت و از خود گذشتکی را به نسل های گذشته و آینده آموختند.

وی در ادامه با اشاره به این که تاکنون بالغ بر 14 هزار و 700 موقوفه در سطح استان اصفهان ثبت شده است، ابراز داشت: ثبت قدیمی ترین وقف نامه در اصفهان موجب افتخار این استان است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه اصفهان با اشاره به این که این استان در دفاع مقدس بیش از 23 هزارشهید تقدیم اسلام کرده است، افزود: 11 درصد از جمعیت استان را  جانبازان،  ایثارگران  و آزادگان تشکیل می دهند.

حجت الاسلام صادقی به وقف اموال یک جانباز قطع نخاهی در شهر راوند برای زوج هایی که حافظ قرآن می باشند، اشاره کرد و ابراز داشت: این جانباز عزیز علاوه بر وقف سلامتی خود، اموالش را نیز وقف نظام واسلام کرد.

وی، به تحقق اقتصاد مقاومتی وکمک به دولت از طریق وقف اشاره کرد و گفت:  وقف می تواند در ساخت و توسعه مساجد، حوزه های علمیه، سلامت و پژوهش، ازدواج و اشتغال جوانان موثر باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان، طلاق را یکی از آسیب های بزرگ جامعه  اسلامی ایران ذکر کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه عده ای در اثر عدم پرداخت نفقه، مهریه  و دیه قتل غیر عمد در زندان بسر می برند ضروری است خیرین نیات خود را برای آزادی این گونه زندانیان بکار برند.

اجرای نیات واقفین

حجت الاسلام جعفرجنتی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه  کاشان نیز در این همایش، سیاست اصلی سازمان اوقاف را  اجرای نیات واقفین و خدمت به امامزادگان و بقاع  متبرکه اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه  در 130  بقه متبرکه کاشان 400 امامزاده  و افراد منتسب به ائمه معصومین (ع ) مدفون هستند، به همت دکتر زجاجی کتاب فرهنگ جامع امامزادگان چاپ و در اختیار مردم قرار گرفت.

برپایه این گزارش، در این همایش همچنین از کتاب فرهنگ جامع امامزادگان کاشان رونمایی شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha