یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار رئیس صدا و سیمای قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه سواد رسانه ای را مهم ارزیابی و تاکید کرد: بازسازی حوزه در فضای رسانه ای و مجازی اهمیت بالایی دارد و لازمه این کار سواد رسانه ای طلاب و مدارس علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله اعرافی امروز در دیدار مدیر کل صدا و سیمای استان قم و مدیران این اداره کل، که در دفتر مدیر حوزه های  علمیه برگزار شد،به تبیین اهمیت و جایگاه رفیع قم در بین سایر شهرهای کشور پرداخت و خواستار توجه جدی و متفاوت همه مسئولین کشوری و استانی به این شهر مقدس شد.

وی گفت:شان و منزلت قم متفاوت از سایر نقاط کشور است و این تفاوت هم به معنای تقابل نیست، بلکه به این معناست که بخش مهمی از ظرفیت های کلان و مهم نقاط دیگر کشور در قم تجلی وجود دارد و مجمع نیروها دیگر شده به گونه ای که آیینه ای شده تا استعداد  و توانایی های مختلفی از سراسر کشور و حتی دنیا در اینجا تجلی پیدا کرده است.

مدیر حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت:اگر قم را با ویژگی های مذکور ببینیم و عظمت آن را که در دهه های مختلف چندین برابر شده است را به خوبی درک کنیم؛ آنگاه متوجه می شویم که همه مسئولین کشوری و استانی باید نگاه ویژه و متفاوتی به این شهر مهم داشته باشند.

امام جمعه قم به جایگاه منحصر به فرد قم نیز اشاره کرد و افزود: حوزه جامع، محور و قطب که همواره مدار اندیشه دینی بوده است در کنار ذات انقلابی و تربیت انسان ها از شاخصه های منحصر به فرد قم است.

آیت الله اعرافی در قسمت دیگری از سخنان خوب با اشاره به خدمات صدا و سیمای قم تاکید کرد: کارهای بسیار خوبی در این مرکز انجام شده است؛ اما کافی نیست و من همواره به مسئولین کشوری و استانی گفته ام که نگاه ویژه و متفاوتی باید به قم داشته باشند و صدا و سیمای قم هم در این عرصه وظیفه سنگینی دارد.

*نقش صدا و سیمای قم در برون مرزی

عضو شورای عالی حوزه افزود:تولیدات بزرگی که امروز در حوزه های علمیه ایجاد می شود بین المللی نیست؛ البته این نگاه منحصر به ترجمه به زبان های خارجی نیست، بلکه مهم این است که فکری که در درس خارج ما تولید شود، باید با فرهنگ جهان نیز گره بخورد و با ادبیات فکری و معرفتی جهان نسبت پیدا کند و صدا و سیمای قم در این عرصه نیز بسیار می تواند نقش آفرینی کند.

مدیر حوزه های علمیه سواد رسانه ای را مهم ارزیابی و تاکید کرد: بازسازی حوزه در فضای رسانه ای و مجازی اهمیت بالایی دارد و لازمه این کار سواد رسانه ای طلاب و مدارس علمیه است.

 آسیب های اجتماعی قم پایین تر از آمار کشوری است

آیت الله اعرافی در پایان با اشاره به لزوم مبارزه جدی و عمیق با آسیب های اجتماعی در سطح جامعه مخصوصا قم یادآور شد: آسیب های اجتماعی قم در سطح متوسط می باشد که در بعضی موارد نیز پایین تر از آمار کشوری است که صدا و سیمای قم می تواند در کنترل ، شناسایی و کاهش آن با کارهای عمیق و دقیق رسانه ای و فرهنگی نقش مهمی ایفا کند.

خاطر نشان می شود:در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین لطفی نیاسر مدیر کل صدا و سیمای قم به تشریح اقدامات و فعالیت های مرکز صدا و سیمای قم پرداخت.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha