چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت الاسلام محمود رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تقویت وحدت و برادری اسلامی در برابر دشمنان را توصیه جدی ائمه اطهار(ع) در همه زمان ها عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک هفدهم ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: در طول تاریخ همواره یکی از راهبردهای و برنامه های اساسی دشمنان قسم خورده اسلام و تشیع، ایجاد اختلاف میان مسلمین بوده است تا از این طریق بتوانند راحت تر اهداف شوم خود را در جامعه اسلامی محقق سازند.

وی افزود: به همین خاطر است که قرآن کریم نعمت وحدت را برای مومنان و مسلمانان یک نعمت بزرگ و بی نظیر الهی می داند که خداوند بین قلوب مسلمین مودت و اُلفت ایجاد کرده و باید قدردان این نعمت بود و نگذاشت که به بهانه های مختلف از میان برود.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) همچنین با اشاره به سیره و کلام حضرات معصومین(ع) مبنی بر لزوم حفظ و تقویت وحدت اسلامی خاطرنشان کرد: اساساً بزرگان ما هم این گونه بوده اند به طوری که مرحوم آیت الله العظمی بروجردی در دوران زعامت خود تلاش های زیادی برای وحدت امت اسلامی و تقریب بین مذاهب انجام دادند و پس از ایشان نیز امام خمینی (ره) و دیگر مراجع و بزرگان همین رویه را ادامه دادند.

وی با اشاره به این که تفرقه افکنی بین مسلمین و ایجاد جنگ های مذهبی میان شیعه و سنی از سیاست های شوم استعمار پیر انگلیس و نیز شیطان بزرگ آمریکاست، گفت: وضع کنونی جهان اسلام همچنین تجربه عملی و سیره اهل بیت(ع) و تاکیدات ویژه کلام وحی به ما می گوید که برای تحقق اهداف اسلامی باید در مسیر وحدت و تقریب حرکت کنیم که البته این سخن به معنای نفی اختلاف دیدگاه ها و نظرات نیست.  

وی بیان داشت : شیعه و اهل سنت در عین اینکه عقاید و دیدگاه های خود را دارند اما اختلاف دیدگاه ها نباید منشاء تفرقه بین امت اسلامی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha