یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شعارنویسی اسلام‌هراسی بر دیوارهای مسجد اسکاتلند

حوزه/ عده‌ای از افراط‌گرایان صلیبی اقدام به شعارنویسی بر دیوارهای مسجد کامبرنولد واقع در اسکاتلند کردنده و شعارهای جنگ صلیبی را بر دیوار این مسجد نوشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از ایندیپندنت، عده‌ای از افراط‌گرایان صلیبی اقدام به شعارنویسی بر دیوارهای مسجد کامبرنولد واقع در اسکاتلند کردند. این شعارنویسی‌های دیواری اسلام‌هراسی درحال حاضر توسط پلیس در دست بررسی قرار دارد.
واژه‌های لاتین «به خانه برگردید» و «خواسته خدا» بر روی دیوارهای این مسجد نوشته شده بود. این عبارات به جنگ‌های صلیبی اشاره داشته و توسط سربازان و نویسندگان مسیحی در جنگ‌های صلیبی مورد استفاده قرار می‌گرفته است، اما در سال‌های اخیر به عبارات مورد علاقه گروه‌های راست افراطی تبدیل شده و بیشتر دیوارنویسان نژادپرست در آمریکا از آن‌ها استفاده می‌کنند.
پلیس اسکاتلند این ماجرای اسلام‌هراسی را که به نظر می‌رسد در روز جمعه بین ساعات 7.30 تا 9 اتفاق افتاده به عنوان یک جرم نفرت‌محور مورد بررسی قرار می‌دهند.
ازهر دین یکی از معتمدین و خادمین مرکز آموزشی اعتماد کامبرنولد می‌گوید: بروز چنین اتفاقی در شهر ما بسیار غیرعادی است و مردم را به شدت نگران کرده است. قبلا اتفاقاتی چون شکستن پنجره‌ها یا پرتاب سنگ داشته‌ایم اما نه به این اندازه بزرگ.
وی افزود: دیوارنویسی بر روی 2 دیوار اصلی مسجد انجام شده و صبح جمعه زمانی که مردم برای شرکت در نماز جمعه آمدند متوجه آن شدند. تمام این منطقه زیر نظر دوربین‌های مداربسته است و این دوربین‌ها اکنون توسط پلیس بازبینی می‌شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha