سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام رفعتی

حوزه/به مناسب هفته پژوهش در مراسمی از پژوهشگران برتر مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین رفعتی مدیر مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی در این مراسم که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، به آثار پژوهشی مرکز تخصصی قضا اشاره کرد و گفت: کارهای فراوانی در این مؤسسه انجام شده و حدود 200 پایان نامه سطح سه را به عنوان گنجینه داریم که قابل استفاده است.

وی ادامه داد: 450 تحقیق پایانی سطح دو هم  وجود دارد که برخی در حد یک پایان نامه سطح سه  هستند، همچنین در بخش منابع علمی دوهزار نشریه پژوهشی و 11 هزار عنوان کتاب تخصصی برای طلاب پژوهشگر آماده کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی کریمی نیا معاون پژوهش مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی نیز در ادامه این مراسم، با اشاره به لزوم مقاله نویسی طلاب در سطوح ابتدای حوزه گفت: این کار طلاب را برای نوشتن هرچه بهتر پایان نامه کمک می کند به ویژه در مورد تحقیق پایانی مراکز تخصصی که فوایدی در مقطع سطح سه و حتی سطح چهار دارد.

وی با بیان این که در مرکز تخصصی قضا هرساله حدود 40 تحقیق پایانی در مقطع سطح دو نوشته می شود، اظهار داشت: موضوع این مقالات غالبا در مباحث حقوقی است و بیشتر در دوگرایش حقوق جزا و حقوق خصوصی نوشته می شود.

معاون پژوهش مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی با بیان اینکه طلاب حوزه علمیه بعد از پایه 10 حتما سراغ نوشتن پایان نامه بروند، گفت: این بد است طلبه ای که درس خارج می خواند دست به قلم نشده باشد، بنابراین نوشتن پایان نامه هم به طلبه در پژوهشگری کمک می کند و مدرک هم به ویژه برای تدریس به هرحال نیاز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha