سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
راه اندازی بورس تحصیلی حقوق اسلامی در دانشگاه هاروارد

حوزه/دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد قصد دارد با هدف تاثیرگذاری روی گفتمان عمومی و سیاسی درباره شریعت اسلامی، در سال تحصیلی جدید کمک هزینه‌های تحصیلی تحقیق درباره حقوق اسلامی برگزار کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از breitbart، دانشکده حقوق در دانشگاه هاروارد، قدیمی‌ترین دانشگاه آمریکا واقع در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست اعلام کرد که قصد دارد با هدف تاثیرگذاری در گفتمان عمومی و سیاست آمریکایی درباره شریعت اسلامی، در سال تحصیلی 2017-2018 یک سری کمک هزینه‌های تحصیلی پرداخت شده برای تحقیق در مسائل مربوط به حقوق اسلامی برگزار کند.
انتصار رب مدیر برنامه مطالعات حقوقی اسلامی دانشگاه هاروارد، راه اندازی برنامه جدید را به موقع دانسته و هدف آن را ایجاد جامعه‌ای از دانشمندان حقوق اسلامی در دانشگاه، همچنین اطلاع‌رسانی سیاسی و رسانه‌ای درباره حقوق اسلامی اعلام کرد.
در این بورس تحصیلی دانشجویان 5 هزار دلار در ماه حقوق دریافته کرده و انتظار می‌رود به ترویج توسعه مقالات سیاسی درباره تقاطع و رابطه حقوق اسلامی و مسائل مرتبط در سیاست‌های آمریکایی بپردازند. این مقالات سیاسی شامل مستندهای کوتاهی درباره پرونده‌های اخیر یا دیگر منابع حقوقی اسلامی، دادخواست‌های سیاسی دیگر و یادداشت‌ها در این زمینه خواهد بود.
بورس تحصیلی جدید شریعت فرصتی برای دانشمندان ایجاد می‌کند تا تحقیقاتی را در زمینه «جنبه‌های سیاسی حقوق اسلامی» انجام داده و دانشگاه هاروارد نیز فضای کاری، امتیازات کتابخانه‌ای، حقوق و مزایا در اختیار آنان قرار خواهد داد.
برنامه مطالعاتی حقوق اسلامی دانشگاه هاروارد از دانشجویان برای انجام پژوهش، نگارش و تعامل عملی در حقوق اسلامی در پیشبرد رسالت این برنامه دعوت به عمل آورده است.

گروهی از کارشناسان معتقدند که این گونه بورسها با هدف تاثیرگذاری بر اندیشمندان مسلمان و نیز جهت دهی به دانش هایی که به نوعی با شریعت اسلامی مرتبط است برگزار می شود و خبرگزاری حوزه صرفا با هدف اطلاع رسانی در خصوص تحولات دینی در سراسر جهان به انتشار این نوع اخبار مبادرت می ورزد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha