یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ رونمایی از کتاب «کارگاه صرف»

حوزه/ با حضور جمعی از طلاب و فضلای حوزه های علمیه از کتاب جدید « کارگاه صرف (گام آخر درفراگیری صرف) یا "صرف ۴" در مسجد مدرسه علمیه معصومیه (س) قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر همتیان به عنوان یکی از نویسندگان این اثر ارزشمند ا کتاب « کارگاه صرف » اظهارداشت: این کتاب حاصل سه سال تلاش جمعی از نویسندگان از جمله حجج الاسلام  سیدحسین هاشمیان و سید مهدی هاشمیان می باشد که بعد از اجرایی شدن در پایه اول و گرفتن خطاهای احتمالی امروز به صورت رسمی در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

استاد حوزه افزود: این کتاب در218 صفحه و دارای 3 بخش از جمله ؛ « مفهوم شناسی و کلیات »، « کارگاههای بخش فعل » و « کارگاههای بخش اسم » می باشد که این کارگاهها دارای 23 جلسه کارگاه علمی می باشد.

وی بیان داشت: در بخش نخست این کتاب مخاطبین مطالبی همچون « مفهوم شناسی کارگاه »، « ساختار کارگاه و مفهوم شناسی عناوین ساختار»، و « تطبیق » را مورد مطالعه قرار می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان ادامه داد: در بخش دوم ( فعل) که شامل 13 کارگاه و 9جلسه علمی و آموزشی می باشد، مخاطب با مطالبی از جمله؛ « قواعد وزن»، « فعل معلوم ثلاثی مجرد»، « فعل مجهول  ثلاثی مجرد»، « مضاعف»، « مهموز»، « قواعد اعلال»، « لغت »، « منبع شناسی صرف»، « حالات فعل مضارع»، « ابواب غیر ثلاثی مجرد» و « معانی ابواب» آشنا می گردد.

وی اظهارداشت: در بخش سوم این کتاب با عنوان کارگاه های بخش اسم مخاطبین کتاب با عناوین سه کارگاه « قواعد اعلال مختص اسم»، « مشتقات هشت گانه » و « اسم متصرف » آشنا خواهند شد.

استاد حوزه  گفت: این کتاب با همکاری جمعی اساتید مدرسه معصومیه قم و دفتر تدوین متون درسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه منتشر و به عنوان کمک آموزشی صرف 4 از هم اکنون در دسترس طلاب و همه علاقه مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha