یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 405627
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
حجت الاسلام علیجان دلدار - بیرجند

حوزه / مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند از پذیرش طلبه دراین مدرسه علمیه خبرداد.

حجت الاسلام علیجان دلدار در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند اظهار داشت: یکی ازمهم ترین وظایف روحانی تبلیغ دین در جهان است وتا کنون هیچ قشری از جامعه به اندازه روحانیت در این زمینه کارکرد وفعالیت نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه طلبه موفق کسی است که بداند، روزیش دست خدا است ، افزود: افرادی که با هدف تبلیغ و دفاع از دین وارد عرصه شده اند هیچگاه از عنایت خداوند بی بهره نخواهند بود.

به گفته مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند، مدرک در حوزه علمیه اولویت نخست نیست بلکه فهم دروس، جدیت در تحصیل و کسب مهارت دین برای یک طلبه مهم ترین اصل است.

حجت الاسلام دلدار در ادامه  با بیان اینکه در حال حاضر 5 استاد به صورت تمام وقت و بیش از 20 استاد به صورت پاره وقت در حوزه علمیه رضویه مشغول به تدریس هستند، افزود: در حال حاضر 157 طلبه در حوزه علمیه رضویه بیرجند مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه  حوزه علمیه رضویه دردو سطح سیکل ودیپلم  طلبه می‌پذیرد و آزمون ورودی آن اول اردیبهشت ماه 96 برگزار می‌شود ،اظهار داشت: متقاضیان می‌توانند از نیمه بهمن ماه تا پایان اسفند ماه 95 از طریق سایت حوزه علمیه خراسان جنوبی و یا با مراجعه حضوری به مدرسه علمیه رضویه بیرجند برای ثبت نام اقدام کنند.

مدیر مدرسه رضویه بیرجند گفت: درورس عربی، اصول و فقه؛ تفسیر، عقاید، علو م قرآن، منطق، فلسفه وغیره از جمله دروسی است که طلبه در دوران تحصیل با آنها آشنا می‌شوند .

وی گریزی هم به برخی از برنامه های این مدرسه زد و  افزود: برنامه‌های قرآنی در این حوزه شامل دو بخش متمرکز به صورت آموزش قرآن واختیاری به صورت برنامه‌های حفظ وقرائت قرآن است ودراین حوزه کارهای عمرانی و تبلیغی هم انجام می‌شود.

حجت الاسلام دلدار اظهار داشت: طلبه‌های پایه 6 حوزه علمیه رضویه در ایام خاص برای تبلیغ به روستاها اعزام ودر قالب گروه‌های جهادی، کارهای عمرانی، تبلیغی روستاها را انجام می‌دهند که تا کنون این طلاب یک مسجد را با همکاری گروه جهادی عماد در روستای درح احداث کردند.

این پژوهشگر حوزه گفت: امروزه متأسفانه سبک زندگی غربی در حال رواج است و طلاب باید در این راستا فعالیت بیشتری داشته باشند و با نشر معارف دین، از ترویج بی دینی وغرب گرایی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha