شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عصام العماد

حوزه/دینداری قشرهای مختلف مردم بحرین را می‎توان در تمسک آنان به علما مشاهده کرد و این مساله نشان دهنده آن است که ملت بحرین تمسک خاصی به قرآن و سنت نبوی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، عصام العماد امروز در همایش ششمین سالگرد گرامیداشت شهدای بحرین در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم گفت: خداوند متعال بسیاری از ویژگی‎‏ها را از جهت عکس آن بیان کرده؛ به عبارتی اگر فرعون و ظلم او نبود ویژگی‎های حضرت موسی(ع) مشخص نمیشد؛ بسیاری از جهانیان با خصوصیت‎های ملت بحرین آشنا نبودند ولی این خاندان آل خلیفه حقیق ملت بحرین را که در اوج فرهنگ قرار دارد به جهانیان ثابت کرد.
العماد اظهارکرد: سخنرانی‎ها و مصاحبه‎های پخش شده از شهروندان بحرینی نشان دهنده فرهنگ بالای این مردم است و این مظلومیت‎ها باعث شد که دنیا با این فرهنگ بالا نیز آشنا شود.
این عالم یمنی بیان کرد: اعتدال ملت بحرین نیز یکی دیگر از ویژگی‎های این ملت است که مدت مدیدی است که تحت ظلم و فشار به سر می‎برند و خداوند مقرر کرده است که در این سالها این مظلومیت به دنیا نشان داده شود.
وی گفت: صبر وثبات انقلابی ملت بحرین زبانزد عام و خاص است که پس از انقلاب برای جهانیان مشخص شد؛ دین داری قشرهای مختلف مردم بحرین را می‎توان در تمسک آنان به علما مشاهده کرد و این مساله نشان دهنده آن است که ملت بحرین تمسک خاصی به قرآن و سنت نبوی دارد.
وی افزود: یکی از مسایل مهم در انقلاب بحرین، حضور بانوان محجبه و شجاع و با فرهنگ است که به جهان اسلام و سایر ملت‎ها نشان داد که در اوج فرهیختگی قراردارند.
عصام العماد اظهارکرد: مساله دیگر، شجاعت این ملت است؛ این ملت هیچگاه با سلاح نجگیدند ولی در مقابل قدرت نظامی حاکمان خود با قدرت ایمان ایستادگی کردند؛ ایمانی که در قلوب مردم بود آنها را به پیروزی خواهد رساند.
این محقق بیان کرد: ملت مظلوم بحرین بیش از 50 سال است از همه شرایط زندگی عادلانه خود محروم هستند و این درحالی است که شیعیان در این کشور در اکثریت هستند.
وی در پایان گفت: شیعیان به رغم در اکثریت بودن هیچگاه به مسایل طایفی و طایفه گرایی دامن نزدند؛ شعار این مردم شعار اسلام و دین و وحدت بود؛ ملتی که هیچ امکاناتی ندارد با قدرت و ذکاوت توانست مظلومیت خود را به همه جهان مخابره کند و در حالی که جمعیت کمی دارد با فرهنگ خود به جهانیان نشان داد چه ستم‎هایی را متحمل می ‏شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha