شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین مدرّسی با بیان این که تاکنون نزدیک به ۸ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه بزرگ مدینة العلم کاظمیه یزد هزینه شده است، گفت: دولت هیچ کمکی به ساخت مدرسه نکرده و بخشی از هزینه ها از طریق خیرین و بخش دیگری از تسهیلات بانکی استفاده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از یزد با اشاره به ساخت مدرسه بزرگ مدینةالعلم کاظمیه یزد، گفت: ساخت این مدرسه شهریورماه ۱۳۹۳ در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع آغاز شد و در جوار آن نیز مسجدی با متراژ بیش از 1300مترمربع  طراحی شده است.

وی ادامه داد: مدرسه مدینة العلم کاظمیه در 5 طبقه که سه طبقه آن حجره های طلاب و یک طبقه نیز پارکینگی با ظرفیت 160خودرو طراحی شده است. در طبقه زیر زمین نیز سالن همایش ها، کتابخانه و در طبقه همکف علاوه بر مدیریت، اتاق های کلاس ها قرار دارند. سوئیت برای اساتید و سه حیاط مرکزی به صورت سنتی و مدرن از دیگر بخش های این ساختمان است.

مدرسه ای با ظرفیت ۵۵۰ طلبه

تولیت مدرسه بزرگ مدینة العلم کاظمیه یزد، ظرفیت این مدرسه را 550 طلبه اعلام کرد و افزود: جذب طلاب از پایه اول، اختصاص یک پایه تخصصی و یک مرکز پژوهشی برای طلاب  از برنامه ریزی های اصلی در امر پذیرش است.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه تا کنون نزدیک به 8 میلیارد تومان برای ساخت این مدرسه هزینه شده است، گفت: بخشی از آن را از خیرین محترم استان و بخشی دیگری را بصورت تسهیلات بانکی دریافت کردیم.

به شدت در تنگنای اقتصادی قرار داریم/ دولت هیچ کمکی نکرده است

وی ادامه داد: به شدت در تنگنای اقتصادی قرار داریم و متاسفانه تا به حال کمکی از جانب دولت به صورت رسمی برای ساخت  مدرسه نشده و هزینه و مصالحی که شهرداری به ما داده، اصلا برای ساخت مدرسه به کار نرفته و در ساخت معبر عمومی خیابان مجاور مدرسه به کار رفته است.

دلیل نامگذاری به «مدینة العلم کاظمیه»

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی به علت نام گذاری این مدرسه به «مدینة العلم کاظمیه» اشاره کرد و افزود: چون واژه علم یک واژه مقدسی در فرهنگ دینی است و مدینه همیشه یادآور شهر پیغمبر(ص) و دانشی است که از پیامبر(ص)اسلام نشات گرفته است و کاظمیه هم به واسطه علاقه ام به امام کاظم(ع) و این که از ایشان به عنوان عالم علوم یاد می شود، نام مدرسه را «مدینة العلم کاظمیه» گذاشتم.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد هدف از ساخت این مدرسه را ترویج فرهنگ دین و دیانت و لبیک گفتن به ندای اسلام، امام زمان(عج)، قرآن مجید و وجود مبارک پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) عنوان کرد.

وی به دیگر اهداف ساخت مدرسه مدینة العلم کاظمیه اشاره کرد و گفت:  جوانان استان یزد در گذشته نمی توانستند به واسطه نبود مکان، از محیطی شاداب، به روز و همراه با امکانات لازم تحصیل علوم دینی استفاده کنند، لذا جهت جبران این خلاء ساخت مدرسه مدینة العلم آغاز شد.

تقدیر از خیّرین

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی در  پایان گفت: از همه کسانی که تاکنون به کمک ساخت این مدرسه آمده اند، کمال تشکر را دارم و امیدوارم که باز هم کمک ها برای ساخت این مدرسه به دست ما برسد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha