سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله اشرفی شاهرودی

حوزه/ استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت حفظ وحدت اسلامی در برگزاری مراسم عزاداری حضرت زهرا (س)، گفت: لازم است که در این ایام فلسفه و علت قیام و اعتراض حضرت فاطمه(س) تحلیل شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله اشرفی شاهرودی، ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد مردمی اجتماع عظیم عزاداران فاطمی، گفت: بزرگداشت شهادت حضرت زهرا (س) می تواند نمایانگر دفاع از مکتب تشیّع، پاسداری از ولایت و تبیین کننده مظلومیت امیرمونان (ع) باشد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های ستاد مردمی اجتماع عظیم عزاداران فاطمی و اشاره به اجر عظیم فعالیت در جهت اجرای هر چه بهتر چنین مراسمی، ابراز کرد: رسانه های مختلف و مسئولین فرهنگی و مذهبی در ایام شادی و سرور اهل بیت (ع) نیز باید فعال باشند تا ذهن جوانان در مورد مذهب تشیع و ایام متعدد عزاداری دچار شبهه نشود.

 استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت حفظ وحدت اسلامی در برگزاری مراسم عزاداری حضرت زهرا (س)، گفت: به جا و لازم است که در این ایام در مورد فلسفه و علت قیام و اعتراض حضرت زهرا (س) و شهادت ایشان در سنین جوانی تحلیل درستی ارائه شود.

آیت الله اشرفی شاهرودی در این رابطه ادامه داد: اعراب با آموزه های دین اسلام و رهنمودهای پیامبر از اوج ذلت و بدبختی به قدرت و عزت رسیدند و این در میان هیچ قوم و امتی توجیه ندارد و هیچ وجدانی نمی پذیرد که به خانواده چنین فردی ظلم شود.

وی ابراز کرد: برخی افراد به اسم مداحی، مطالب بی محتوا، سطحی و گاهی نادرست را در مراسم عزاداری مطرح می کنند و این مسئله با هدف اصلی برگزاری چنین مراسمی همخوانی ندارد.

 استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با تأکید بر این که بسیاری از مسلمانان سایر مذاهب اسلامی به اهل بیت پیامبر (ص) ارادت ویژه ای دارند، گفت: همه افرادی که به سیره آن حضرت علاقه مند و پایبند هستند، خود را موظف به بزرگداشت مراسمات و شعائر اسلامی می دانند و با شرکت در مراسمات عزاداری، محبت خود را به ایشان اثبات می نمایند.

آیت الله اشرفی شاهرودی با اشاره به علاقه وصف ناشدنی مردم به اهل بیت(ع) و حضور پرشور و همیشگی ایشان در مراسمات و شعائر مذهبی، عنوان کرد: ائمه جماعات مساجد سطح شهر وظیفه دارند مردم را برای شرکت هر چه بیشتر در اجتماع عظیم عزادارن فاطمی ترغیب کنند.

وی تصریح کرد: وهابیت و گروه های معاند مذهب تشیع سعی دارند مراسمات عزاداری و جشن اهل بیت (ع) را بدعت معرفی کنند و برگزاری پرشور این مراسمات پاسخی قاطع به ادعاهای پوچ آن هاست.

 در ابتدای این مراسم حجت الاسلام محمد ذاکری، مسئول اجرائی ستاد مردمی اجتماع عظیم عزاداران فاطمی گزارشی از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته برای برگزاری مطلوب این مراسم ارائه کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha