شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شوقی علام و میشل جلخ

حوزه/ دبیرکل کلیساهای خاورمیانه تاکید کرد: جهان عرب و اسلام و مسیحیت نیازمند روشنگری مراجع اسلامی هستند به ویژه در شرایط کنونی جهان که پدیده افراط شایع شده و جهان عرب و غرب با گروه های تروریستی دست به گریبان هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته کنفرانس آزادی و شهروندی با حضور علمای مسلمان و مسیحی بیش از 50 کشور جهان در قاهره برگزار شد.

شوقی علام مفتی مصر در یکی از نشست های گفتگو در این کنفرانس گفت: شیخ الازهر اهتمام زیادی به مساله شهروندی و نشر فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز دارد و از طرفی مسلمانان و مسیحیان مصر با همزیستی مسالمت آمیز خود از نمونه های موفق همزیستی پیروان ادیان هستند.

وی افزود: دین کسی را به پذیرش خود وادار نمی کند و از این رو شاهد تنوع در ادیان هستیم و پیامبر نیز به این مساله توجه داشته و به تنوع و تعدد احترام گذاشته و در مدینه تجربه خوبی را از همزیستی ادیان به نمایش گذاشت.

از سوی دیگر میشل جلخ دبیرکل کلیساهای خاورمیانه تاکید کرد: جهان عرب و اسلام و مسیحیت نیازمند روشنگری مراجع اسلامی هستند به ویژه در شرایط کنونی جهان که پدیده افراط شایع شده و جهان عرب و غرب با گروه های تروریستی دست به گریبان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha