شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ اختتامیه سومین همایش ملی فضای مجازی پاک

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از تولیدات فعلی حوزویان متناسب با فضای مجازی نیست و نیاز به فرآوری و تغیرات متعددی دارد، گفت: حوزویان به آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و تولیدات محتوای متناسب با فضای مجازی اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد امروز در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه و سومین همایش ملی فضای مجازی پاک که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی از اردیبهشت ماه سال جاری مقدمات برگزاری این همایش را پیگیری کرد، اظهار داشت: تاریخ برگزاری این همایش در سالگرد صدور حکم مقام معظم رهبری در تاسیس شورای عالی فضای مجازی مقرر و از روز هفدهم اسفند برگزاری کارگاه ها و پنل مقالات در این مرکز شروع شد.

وی تصریح کرد: غالب کارگاه هایی که فوق العاده مورد استقبال طلاب، دانشگاهیان و معلمان قرار گرفت، از سوی مراکز مشارکت کننده ارائه می شد و فضای بسیار خوبی را این همایش در سطح حوزه های علمیه پدید آوردند و امیدواریم متناسب با اقتضای این فضای خوب بتوانیم دغدغه ها را پیگیری کنیم و به طلاب مشتاق، تسهیلات ارائه شود و شاهد انجام وظیفه حوزویان در این راستا باشیم.     

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بر لزوم جدی گرفتن فضای مجازی از سوی حوزویان تاکید کرد و گفت: بخشی از توجه جدی حوزویان باید در زمینه تولید محتوا و فرآوری تولیدات باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با بیان اینکه قطعا بخش قابل توجهی از تولیدات فعلی حوزویان متناسب با فضای مجازی نیست و نیاز به فرآوری و تغیرات متعددی دارد، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه استفاده از فرصت های فضای مجازی، حوزویان به آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و تولیدات محتوای متناسب با فضای مجازی اهتمام داشته باشند. 

وی با بیان اینکه بخشی از اقتضائات رویکرد استفاده از فرصت های فضای مجازی مربوط به حاکمیت است، گفت: تا زمانی که تاسیس و تجهیز زیرساخت های متناسب صورت نگیرد، قطعا فعالیت حوزویان هم مثمر ثمر نخواهد بود.

دبیر سومین همایش ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه دبیرخانه از اردیبهشت ماه سال جاری شروع به فعالیت کرد، گفت: اطلاع رسانی در همه مراکز دانشگاهی و حوزوی به صورت دیجیتالی و پوستری انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با بیان اینکه کمیته علمی از همان ابتدا با حضور اساتید حوزه و دانشگاه شکل گرفت، اظهار داشت: بیش از 160 چکیده به دبیرخانه این همایش ارسال شد و دبیرخانه در مجموع، 152 مقاله را دریافت کرد و 42 مقاله از سوی کمیته داوران حائز رتبه شد و ان شاء الله در قالب مقالات علمی پژوهشی و تک نگاری در مجلات دفتر تبلیغات اسلامی منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در روزهای هفدهم و هجدهم اسفند دوازده کارگاه و پنل سه ساعته با حضور بیش از 130 نفر افراد برگزار شد، گفت: این کارگاه ها با عنوان آداب و احکام فضای مجازی؛  فقه فضای مجازی، اخلاق فضای مجازی، سواد رسانه و فضای مجازی و سواد بازی های رایانه ای با استقبال مخاطبان مواجه شد و یک کارگاه هم از سوی خواهران حوزوی و دانشگاهی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد افزود: دو کتاب هم برای کودکان، مربیان و خانواده ها جهت راهکارهای استفاده مناسب زیر نظر دکتر محسن جوادی تدوین شده و در آینده نزدیک منتشر می شود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: همچنین نمایشگاه بسیار خوبی از مجموعه های حاکمیتی، دولتی، دانشگاهی، حوزوی و مردم نهاد برگزار شد و مورد استقبال خوب علاقه مندان قرار گرفت.

انتهای پیام/313/33
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha