شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همسر شهید علیدوست

حوزه/ خانم آزاده سادات مداری ،دوری از دلبستگی های دنیوی را یکی از خصلت های شهدا برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، همسر شهید مهدی علیدوست در  نشست طلاب جامعه الزهرا(س)  با موضوع «تربیت ولایی فرزندان و گرامیداشت مادران و همسران شهدا» با اشاره به زندگی پنج ساله خود با شهید اظهارداشت: ایشان به احترام حضرت زهرا(س) دوست داشتند همسرشان از خاندان سادات باشد.

وی افزود: ایشان شاگرد مکتب اهل بیت(ع) و قرآن بود و هرگز نماز اول وقتش ترک نمی شد و از من میخواست به دنیا دل نبندم و از عنوان های دنیوی به دور باشم.

طلبه جامعه الزهرا(س) با اشاره به سخنان شهید علیدوست مبنی بر دریافت مدال افتخار از دستان حضرت زینب(س) خاطر نشان کرد: شهید علیدوست می گفت من صدای مردم سوریه را می شنوم و می خواهم برای کمک به مردم این کشور بروم و زمانی که می خواست عازم شود خودم ایشان را از زیر قرآن رد کردم.

خانم مداری تصریح کرد: ایشان در آخرین تماس می گفت آرزوی من این هست که جانم را فدای حضرت زینب(س) کنم و سوم محرم خبر شهادت ایشان را به من دادند و با علاقه زیادی که به حضرت زهرا(س) داشت از پهلو ترکش خورده بود.

وی گفت: قبل از شهادت همسرم مفهوم زنده بودن شهید را درک نمی کردم، ولی الان به خوبی در زندگی خودم و پسر سه ساله ام، زنده بودن همسرم شهید را کاملا احساس می کنم، زیرا به واسطه شهادت ایشان افراد بسیاری به ولایت رو آوردند و جوانانی که مسجد را دوست نداشتند، الان در مساجد حضور فعال دارند و داوطلب رفتن به سوریه هستند.

این همسر شهید مدافع حرم، توسل به حضرت زینب(س) را عامل بزرگی در آرامش خود عنوان کرد و بیان داشت: وقتی پسرم بهانه پدر را می گیرد و بی تابی می کند، از حضرت زینب(س) می خواهم دست خود را بر روی قلب من و پسرم بکشد و آرامشی که در آن لحظه دریافت می کنم، مانند هیچ آرامشی نیست و از این بابت بسیار خوشحالم و این تاجی بود که همسرم بر سر من گذاشتند.

لازم به ذکر است: شهید «مهدی علیدوست» اولین شهید مدافع حرم استان قم است که یک فرزند سه ساله به نام «علی اصغر» دارد؛ در پایان این مراسم با حضور طلاب جامعه الزهرا(س) از وی تجلیل شد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha