یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان اینکه اگر قرار باشد نهادهای مختلف به صورت مجمع الجزایر عمل کنند، می بایست با محوریتی مانند حوزه علمیه باشد، ابراز کرد: این امر که حوزه علمیه تنها به مسائل آموزشی و پژوهشی بپردازد، اشتباه محض است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سیدمصباح عاملی در دیدار مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه مبنای حرکت حوزه انقلابی و پاسخگویی است، ابراز کرد: حوزه انقلابی از جامعیت و کارآمدی منطبق با نیازهای زمان در عرصه فردی و اجتماعی برخوردار است.

وی، نخستین کار در عرصه تبلیغ را آسیب شناسی دانست و درباره فعالیت طیف های گوناگون در این زمینه، گفت: طیف های مختلف انقلابی، ضدانقلاب، منحرف و یا سیاسی این عرصه را انتخاب کرده و برای اندیشه ها و تفکرات خود تبلیغ می کنند که به طور مثال تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی از جمله فعالیت های گروه های ضدانقلاب و همراه با سیاست های استکبار است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه دغدغه اصلی درباره تبلیغات بدون متولی، متنوع و گوناگون است، اظهار کرد: بحث دیگر درباره کسانی است که از روحیه انقلابی برخوردار هستند و در عرصه تبلیغات فعالیت دارند.

وی، توجه به محتوا، روش تبلیغ، نیازسنجی مناسب، مخاطب شناسی و مقتضیات زمان و مکان را مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: عملکرد جزیره ای عامل هدر رفتن توان تبلیغی است که مصداق تمام و کامل اصراف محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان اینکه اگر قرار باشد نهادهای مختلف به صورت مجمع الجزایر عمل کنند، می بایست با محوریتی مانند حوزه علمیه باشد، ابراز کرد: این امر که حوزه علمیه تنها به مسائل آموزشی و پژوهشی بپردازد، اشتباه محض است؛ در مدت یک سال گذشته که در عرصه تبلیغ نیز ورود شد، تجربه های ارزنده ای به دست آمد.

وی به تحصیل، تدریس و فعالیت حوزوی حدود 25 هزار طلبه برادر و خواهر و نیز فعالیت حدود 5 هزار طلبه خراسان در عرصه های دیگر اشاره و خاطر نشان کرد: تبلیغ، ما به الاشتراک حوزویان است و این ظرفیت بسیار مهم فرصت خوبی به شمار می آید.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، تشکیل بانک نیازسنجی تبلیغ را مهم خواند و یادآور شد: بر اساس این امر، نیازهای خانواده طلاب، جامعه، نظام و.. در عرصه تبلیغ به صورت هدفمند، به روز و کارآمد ارائه می شود.

وی با اشاره به حرکت های خوب و تحولی که با سرعت و همراه با دقت در حوزه علمیه خراسان انجام شده و می شود، کیفیت در تبلیغ را مهم ارزیابی کرد و گفت: شیعه در هیچ زمانی از تاریخ مانند امروز فرصت ابراز و یا نفی نداشته و این فرصت والایی است که حوزه علمیه می تواند با استفاده از ظرفیت و استعدادهای انسانی بالای خود اهتمام ورزد و رشد یابد.

گفتنی است: در این نشست قرار شد میان حوزه علمیه خراسان و اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تفاهم نامه ای تدوین و امضا شود.
انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha