یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
لطفیان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اعتکاف یک امر مقدس و از رویش های مبارک در عرصه انقلاب اسلامی و مکتب اهل بیت (ع) است

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان در جلسه توجیهی ائمه جماعات و رابطان فرهنگی اعتکاف، ماه رجب را فصل نیایش و بندگی دانست و با تقدیر از فعالان و برنامه ریزان مراسم معنوی اعتکاف ابراز کرد: ما امروز برای ماموریتی که خداوند متعال عهد آن را بر پیامبران بزرگی همچون حضرت ابراهیم(ع)، اسماعیل(ع) و نبی مکرم اسلام(ص) نهاده است، مهیا شده ایم.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: اعتکاف یک امر مقدس و از رویش های مبارک در عرصه انقلاب اسلامی و مکتب اهل بیت (ع) است که در مصون سازی جامعه و ایجاد معنویت در اقشار مختلف مردم بسیار مؤثر می باشد.
 
وی، مقام معظم رهبری را علمدار احیای این سنت الهی دانست و تأکید کرد: مراسم معنوی اعتکاف باید رهگذری برای شناخت جامع از مقام ولایت و امامت باشد که تجلی آن وجود امیرمنان(ع) و ادامه آن تا امروز در جایگاه ولایت فقیه است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به موضوع انتخابات و اهمیت زمینه سازی مشارکت حداکثری مردم در این عرصه، گفت: مساجد باید سیاسی ترین مکان باشند اما سیاست زدگی مسجد را به هیچ عنوان توصیه نمی کنم و در واقع باید شاخص های جریان کلی و اصیل انقلابی را تبیین کرد و در مورد نفوذ افرادی که بدنبال سوء استفاده از این فضا برای اغراض انتخاباتی هستند، مراقب باشیم.
 
موضوع خانواده یکی دیگر از مسائلی بود که حجت‌الاسلام لطفیان، رابطان فرهنگی اعتکاف را بدان متذکر شد و افزود: این مراسم معنوی فرصت مغتنمی است تا مباحث بنیادین و تربیتی پیرامون خانواده مد نظر قرار گرفته و در قالب جلسات مشاوره ای و حلقه های معرفت با استفاده از اساتید متخصص به آن پرداخته شود.
انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha