شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حرم علی (ع)

حوزه/ عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم، لازمه توفیق هر چه بیشتر جامعه اسلامی ما را ، تاسی مردم و مسئولان به سیره علوی در همه ابعاد عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک ولادت مولای متقیان علی(ع) و روز پدر ابراز داشت: سیره امیرالمومنین(ع) چه در زندگی شخصی و چه به خصوص مساله حکومت و حل مشکلات اجتماعی چنان است که اگر ما واقعاً به آن با همه وجود تاسی کنیم، بسیاری از مشکلات ما مرتفع شده و جامعه با توفیق بسیار بیشتری مواجه خواهد بود.

وی همچنین افزود: از جمله کلیدی ترین شاخصه‌های حکومت علوی ناظر به بحث عدالت‌محوری و رفع ظلم است که این شاخصه به گونه‌ای است که آن حضرت مشکلات فراوان رویارویی با معاویه را متحمل می‌شود تا اجازه ندهد افراد غیرصالح بر مردم حکمرانی کنند یا این که در تاریخ می خوانیم که از رنجیدن یک غیرمسلمان در دولتش به شدت اندوهگین می‌شود.

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم گفت: از دیگر شاخصه‌های مهم حکومت بلکه شخصیت امام علی(ع)، ادامه صریح و پیوسته راه و سنت رسول‌ الله(ص) است وگرنه در جایی مانند شورای خلیفه دوم از سنت پیامبر دست بر می‌داشت و حکومت ظاهری را می‌گرفت، اما علی(ع) شیفته رسول‌الله است؛ چیزی که متأسفانه پس از رحلت آن حضرت در میان مسلمانان کمرنگ شد و بلکه رخت بر بست و تنها نامی از سنت نبوی باقی ماند.

وی با بیان این که نیاز دیگر جامعه امروز ما بلکه در میان دین‌داران و دلسوزان به اسلام و نظام اسلامی، اخلاق علوی است،اضافه کرد: اگر واقعاً ما خود را محب و مرید امیرالمومنین (ع) می دانیم باید آگاه باشیم که وقتی زنی نزد آن حضرت آمد و شوهرش را به عمل غیراخلاقی متهم کرد ، حضرت او را از عواقب این اتهام با خبر کرد و برحذر داشت و سپس به نماز ایستاد. زن که دید در صورت پافشاری یا خود یا همسرش گرفتار خواهند شد، منصرف شد و امام پس از نماز خود هیچ‌گاه سراغی از او نگرفت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha