یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
صفارهرندی

حوزه/ محمدحسین صفار هرندی گفت: انتخابات از منظرهای مختلف قابل تحلیل و بررسی است ولی آنچه به ذات انتخابات بر می گردد هر چه انتخابات پرشورتر و حداکثری برگزار شود نظام، بیمه و نفوذ ناپذیری دشمنان را به ارمغان می آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مشاور فرهنگی فرمانده سپاه عصر امروز در همایش آرایش سیاسی جناح ها در انتخابات ریاست جمهوری درمدرسه علمیه معصومیه قم اظهارداشت: انتخابات طریقتی پذیرفته شده در نظام اسلامی است که پس از انقلاب اسلامی شکل گرفت تا مردم در ادوار مختلف منتخبین خود را به مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر، قوه مجریه و خبرگان هدایت کنند.

وی با اشاره به موضوعیت انتخابات در کشور، افزود: انتخابات در نظام در واقع علامتی است برای اینکه مردم پشتوانه این حکومت هستند یا خیر؟ لذا دشمنان این ایام را با دقت رصد می کنند و به فضل خدا همیشه شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای بوده ایم، حضوری که همه نقشه های دشمن را بر آب کرده است.

صفار هرندی با تاکید بر اینکه هرگز نباید اصل رقابت را مخدوش گردانیم، ادامه داد: امروز در کشورمان این اصل و قاعده پذیرفته شده است که پس از انقلاب اسلامی موضوع آزادی یکی از ارکان اصلی نظام بوده و از اقتضائات آزادی، رقابت است که می تواند با هر نگاه و اندیشه همراه باشد بدون اینکه به اصل نظام خدشه وارد سازد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: البته این رقابت در سال 88 با سوء استفاده از آزادی رنگ وبوی دیگری گرفت که با درایت و بصیرت مردمی دفع شد.

وی با بیان اینکه انتخابات پر شور، نفوذ ناپذیری کشور را رقم می زند، اظهارداشت: حضور مردم در انتخابات به عنوان عرصه مردم سالاری هرچه پرشمار تر و گسترده تر باشد، موجب اقتدار و نفوذناپذیری کشور و نظام می شود.

این فعال سیاسی گفت: ارزش رای مردم بیشتر از آن است که برخی از سیاسیون و بازیگران صحنه عنوان می کنند، انتخابات امری بسیار مهم است و به اتکای همین رویکرد است که دشمنان نمی توانند نظام را محصول دیکتاتوری و محکوم به حاکمیت قشر خاصی بدانند.

صفارهرندی افزود: جریان های سیاسی باید به طور طبیعی پیش روند و هرجا نیاز باشد و رهبری در مسیر جریان ها انحراف ببینند، مداخله می نمایند.

وی افزود: هرگاه پای اغیار به محیط رقابت های داخلی کشیده می شود فتنه حاصل می شود، هشدار دادن در مورد فتنه کینه ورزی نیست بصیرت و حکمت و فهم عمیق است زیرا محیط داخلی باید از دستبرد اغیار مصون بماند.

وی با بیان اینکه اقتضای سیاست ورزی و آمادگی برای تنازل بسیاری از خواسته هاست، گفت: در عین حال نباید از آرمان ها و مبناهای ارزشی سر سوزنی کوتاه بیایند، سیاست ورزی ما باید خردمندانه باشد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم ، صفارهرندی به سوالات طلاب پاسخ گفت.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha