شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه شهرستان اردکان

حوزه / عضو شورای حوزه علمیه یزد به ضرورت برگزاری مسابقات قرآن در جامعه اشاره کرد و گفت: در بحث ضرورت برگزاری مسابقات قرآنی بايد اذعان كرد كه اين اقدام از مصاديق آيات قرآن است كه مومنان را به سبقت گرفتن در امور خير دعوت می‌كند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، پیش از ظهر امروز جلسه ای با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان اردکان با موضوع هماهنگی و برنامه ریزی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در دفتر امام جمعه شهرستان اردکان ‏برگزار شد.‏

در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر امام جمعه شهرستان اردکان از فعالیت های خوب قرآنی اداره اوقاف تشکر کرده و از مسئولین خواست در این امر خیر یاری و همکاری لازم را داشته باشند.

عضو شورای حوزه علمیه یزد به ضرورت برگزاری مسابقات قرآن کریم در جامعه اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در بحث ضرورت برگزاری مسابقات قرآن کریم بايد اذعان كرد كه اين اقدام از مصاديق آيات قرآن است كه مومنان را به سبقت گرفتن در امور خير و مسابقه‌گذاشتن در موضوعات مثبت و مواردی كه انسان را به خداوند نزديك می‌كند، تشويق كرده است و نفس تجمع و گردهمايی اين جوانان قرآنی می‌تواند زمينه بسيار مناسبی برای آشنايی آنان با يكديگر و ايجاد وحدت، هم‌دلی، تعامل و همكاری مثبت را فراهم كند.

در ادامه حجت الاسلام سیدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان ضمن تشکر از امام جمعه و خیر مقدم به مسئولین شهرستان، مسابقات سراسری قرآن را فرصت مناسبی برای خودآزمایی قرآن آموزان دانست و خاطرنشان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان تمام تلاش و همت خود را برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مسابقات می گذارد و انتظار می رود ادارات و ارگانهای فرهنگی شهر، این اداره را یاری نمایند.

حجت الاسلام کوثری کارشناس فرهنگی قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان، ضمن ارائه آماری از مسابقات سال گذشته و افتخار آفرینی قاریان و حافظان اردکانی در مراحل استانی و کشوری، تعداد رشته ها، زمان و مکان و شیوه ثبت نام و موارد فنی اجرای مسابقات را بیان کردند و از امام جمعه و مسئولین فرهنگی شهرستان به ویژه فرماندار محترم آقای مقیمی درخواست همکاری کردند.

مسئولین حاضر در جلسه نیز هر کدام به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و اظهار امیدواری کردند در برگزاری این مسابقات تمام تلاش خویش را مبذول خواهند داشت.

گفتنی است علاقه مندان به شرکت در این مسابقات  می توانند جهت اطلاع از رشته ها، به سایت quraniran.ir  یا به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان مراجعه نمایند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha