شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قراملکی

حوزه/ نشست مسئولان پژوهش مدارس علمیه مشهد با حضور دکتر قراملکی با موضوع «مسئولیت تربیت پژوهش مدارس» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دکتر احد قراملکی، نویسنده و استاد دانشگاه در نشستی با مسئولان پژوهش مدارس علمیه مشهد در مدرسه علمیه عالی نواب، بر نتیجه بخشی ارتباط تعاملی در هر کاری تاکید کرد و با اشاره به اینکه یاد دادن را نباید فعل بدانیم، ابراز کرد: یاد دادن یک فرآیند است و باید به اصطلاح توپ را از میدان یاد دهنده در میدان یادگیرنده قرار داد.
 
وی با تاکید بر این که روح پژوهش فقط پرسشگری نیست و با سنجش نیز همراه می باشد، اظهار کرد: پرسش به فرآیند آموزش در سطوح بالاتر مربوط می شود که در این امر نیز سنجش اطلاعات وجود دارد.
 
قراملکی افزود: پژوهش مانند فرآیند تولید علم می باشد که از پرسش شروع نمی کنیم، بلکه از مسئله آغاز می شود.
 
وی با اشاره به سه مرحله «گردآوری داده ها و یافته ها»، «سنجش» و «تبدیل آنها» به عنوان مراتب پژوهش، خاطر نشان کرد: اینکه انسان نزد استاد برود و منابع را ببیند با یکدیگر متفاوت است، زیرا مراجعه به استاد موجب اعتماد کامل می شود .
 
این مولف و پزوهشگر با بیان اینکه پرسش در مرحله تعلیم و تعلم است و مسئله در مرحله تولید علم قرار دارد که نظریه پردازی نیز در این مرحله می باشد، گفت: این مرحله از پژوهشگری به معنای یافته های جدید در تاریخ علم است که به برنامه ریزی در سطح جهانی نیاز می باشد.
 
گفتنی است، نشست مسئولان پژوهش مدارس علمیه مشهد با حضور دکتر قراملکی با موضوع «مسئولیت تربیت پژوهش مدارس» در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد.
 
انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha